Einar Mattsson nominerade till dubbla Kundkristaller

Einar Mattsson är nominerade till två kundkristaller för ”Största lyft av serviceindex” i kategorierna lägenheter respektive lokaler. Nomineringarna baseras på resultatet från AktivBo:s hyresgästmätningar 2020. Kundkristallen delas ut på AktivBo-galan den 11 februari där Sveriges bästa hyresvärdar tillkännages.

Anna Hellman, chef för administrativ förvaltning, Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Nomineringarna är ett kvitto på att våra hyresgäster tycker att vi fokuserar på rätt saker. Under pandemin har många varit hemma mer och jag är mycket stolt över våra team som arbetar hårt med att göra de boende i Einar Mattssons hus mer och mer nöjda med något som viktigt, som den dagliga skötseln av husen och gårdarna. Exempelvis ökar parametrar som ”Rent och snyggt” med 4,6% och ”skötseln av utemiljön” ökar med 5%, säger Anna Hellman, chef för administrativ förvaltning på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

– Under 2020 gjorde vi en extra satsning på att stärka kompetensen och utveckla servicen till våra lokalhyresgäster. Det är jätteviktigt för oss att vi har en bra dialog med lokalhyresgästerna och därför extra roligt att många fler lokalhyresgäster som besvarat enkäten anger att de är nöjda med kontakten med förvaltare, fastighetstekniker och lokalansvariga, säger Magnus Molin, vd för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om AktivBo och Einar Mattssons nomineringar
AktivBo är en benchmark-undersökning där hyresvärdar kan mäta kundnöjdhet bland bostadshyresgäster och lokalhyresgäster. Einar Mattsson har arbetat med AktivBo sedan 2005. Enkäten 2020 skickades ut per brev och digitalt till hyresgästerna under försommaren 2020.

Einar Mattsson är nominerad i två kategorier för största lyft av serviceindex:

• I kategorin Största Lyft Serviceindex Lokaler, tillsammans med Eskilstuna Kommunfastigheter AB och IF Metall/Savills.

• I kategorin Största Lyft Serviceindex 4 000 – 10 999+ lägenheter, tillsammans med Riksbyggen och Signalisten.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”Att samarbeta bra handlar om att anpassa oss till varandra, även när det är utmanande” — fredagsporträttet med med ROT-koordinator Tarja Paljakka26.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Tarja Paljakka är kunnig, tydlig och har lätt till skratt. Hon tycker verkligen om att kommunicera med våra hyresgäster, och klarar av utmaningen att hantera såväl nittioåringar som unga personer i de olika projekten. Hon är utbildad läkarsekreterare, är vetgirig och nyfiken. Tarja är orädd och kan med sin erfarenhet nosa sig till en olaga andrahands-uthyrning. På sommarstället återhämtar hon sig, trots att det ständigt är nya projekt på gång där.

Hyresgästerna ger Einar Mattssons fastighetsskötare och tekniker toppbetyg25.2.2021 09:53:14 CETNyheter

Einar Mattssons hyresgäster fortsätter att bli allt mer nöjda, och nyligen vann bolaget AktivBo:s kundkristall för största lyft av Serviceindex. Göran Jalmell och Lasse Sköld hör till dem som får högsta betyg av hyresgästerna i områden där de ansvarar för att åtgärda fel i hus och lägenheter. Nyckeln är att lyssna på människor, det handlar inte om att smöra, menar Göran och Lasse.

”Ett företag med stor omtanke och familjär känsla” — fredagsporträttet med uppdragsansvariga förvaltaren Cecilia Hellstrand19.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Cecilia Hellstrand är glad, sportig och har en bred kunskap kring förvaltning av bostäder, särskilt äldre byggnader. Hon är teambyggaren som drivs av att skapa tillit och laganda omkring sig. Idag är hon inte bara mån om andra, utan har även insett vikten av att ge omtanke till sig själv. Cecilia har funnit sig till ro med hemarbetet under pandemin. Snart hägrar förhoppningsvis hennes första Ironman-tävling där det garanterat blir en kanontid.

”Det är bättre att vara äkta än att vara perfekt” — fredagsporträttet med platschef Linda Bernheden12.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Med sin energiska blick är det ingen tvekan om Linda Bernheden är en person som gillar framåtanda. Linda är den modiga lagspelaren och teambyggaren som älskar struktur och oblygt säger ifrån om det behövs. Den nuvarande platschefen byter under våren tjänst och tar sig allt närmre sitt långsiktiga karriärmål. Hon drömmer gärna stort, har sin pappa som största förebild, funderar mycket på företagskultur och följer allra helst sina kollegors utvecklingsresa.

Einar Mattsson tar över förvaltningen av Brf Bränneriet 12.2.2021 06:04:00 CETPressmeddelande

Från januari 2021 har Einar Mattsson Fastighetsförvaltning tagit över uppdraget att förvalta Brf Bränneriet på Reimersholme. Avtalet avser teknisk förvaltning och genomförande av projekt. Bostadsrättsföreningen äger flera fastigheter med totalt 18 huskroppar utmed kajen på Reimersholme. I den vackert belägna föreningen finns förutom 348 bostadsrätter även föreningslokaler samt lokaler som bland annat hyrs ut till förskolor och en matbutik.

”Det gäller att hålla servicenivån och kunnandet på topp hela tiden”— fredagsporträttet med Robert Comstedt5.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Idag presenterar vi Robert Comstedt. Mannen med koll. Ordningsam, uppmärksam och omtänksam på samma gång. Han är också en bil- och motorcykel-fantast och det han inte vet om motorer är inte värt att veta. Han är en trogen Djurgårds-supporter, hade möbelsnickardrömmar och skulle blivit företagare inom pälsindustrin. Nu ägnar han dagarna åt sin driftspersonal där han är gruppchef. Idag ligger huvudfokus på energifrågorna i fastigheterna för Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings externa kunder.