Einar Mattsson tar över förvaltning av anrik fastighet på Götgatan

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB har av den nytillträdda fastighetsägaren Meyer Bergman och Cavendo fått i uppdrag att från den 9 augusti totalförvalta fastigheten kvarteret Vägaren 24. Fastigheten som ligger på Götgatan är mest känd för teatern Göta Lejon och innehåller 128 hyresrättslägenheter samt 15 kommersiella lokaler.

- Fastigheten har en spännande mix av både lägenheter och en rad större kommersiella lokaler med profiler som bland annat teatern Göta Lejon. Affären är ett kliv framåt i vår satsning på uthyrning och förvaltning av kommersiella lokaler i bostadsfastigheter, säger Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om fastigheten:

Fastigheten är belägen vid Götgatan, Folkungagatan och Kocksgatan på Södermalm i Stockholm.

• 128 hyreslägenheter
  • 15 lokaler, bland andra Göta Lejon, Bolia, 7-Eleven och McDonalds
  • cirka 8000 m2 BOA samt 7500 m2 LOA, totalt ca 15 500 m2.

För mer information:
Magnus Molin, VD Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 5 800 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.

"För oss gäller det att hela tiden ligga steget före"— fredagsporträttet med Magnus Björk18.9.2020 09:59:24 CESTBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt lär vi känna Magnus Björk som organiserar Einar Mattsson-koncernens Logistikcenter. Han är en mycket glad och positiv medarbetare, vilket kanske behövs när han tillsammans med sitt team ska hålla ordning och reda på hundratals människors maskiner och utrustning i mångmiljonprojekt. Magnus gillar digitaliseringens fördelar och har tävlat i SM i en för många okänd tävlingsgren.