Einar Mattsson tar över förvaltning av anrik fastighet på Götgatan

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB har av den nytillträdda fastighetsägaren Meyer Bergman och Cavendo fått i uppdrag att från den 9 augusti totalförvalta fastigheten kvarteret Vägaren 24. Fastigheten som ligger på Götgatan är mest känd för teatern Göta Lejon och innehåller 128 hyresrättslägenheter samt 15 kommersiella lokaler.

- Fastigheten har en spännande mix av både lägenheter och en rad större kommersiella lokaler med profiler som bland annat teatern Göta Lejon. Affären är ett kliv framåt i vår satsning på uthyrning och förvaltning av kommersiella lokaler i bostadsfastigheter, säger Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om fastigheten:

Fastigheten är belägen vid Götgatan, Folkungagatan och Kocksgatan på Södermalm i Stockholm.

• 128 hyreslägenheter
  • 15 lokaler, bland andra Göta Lejon, Bolia, 7-Eleven och McDonalds
  • cirka 8000 m2 BOA samt 7500 m2 LOA, totalt ca 15 500 m2.

För mer information:
Magnus Molin, VD Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 5 800 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

"Einar Mattssons omtänksamhet om både kunder och medarbetare sticker ut" — fredagsporträttet med Lisa Bruce22.1.2021 10:00:31 CETBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt får du läsa om Lisa Bruce, chef för Servicecenter på Einar Mattsson. Tillsammans med sitt team är Lisa ansiktet utåt mot våra kunder oavsett om du ringer, mejlar eller besöker våra kontor. Hon har gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, har stora ambitioner att utveckla sitt ledarskap, är en stor sportnörd och trivs bäst på landstället på Muskö.

SACO väljer Einar Mattsson för kommersiell fastighet15.1.2021 10:06:17 CETPressmeddelande

Den 11 januari tog Einar Mattsson över förvaltningen av Sveriges Akademikers Centralorganisations totalrenoverade fastighet på Lilla Nygatan 14 i Gamla Stan i Stockholm. Den nyrenoverade fastigheten är en renodlad kommersiell fastighet. Av de åtta våningsplanen innehar SACO själva två plan varav ett plan har en modern konferensanläggning. I uppdraget ingår teknisk och administrativ förvaltning samt drift.

"Vi får inte stanna upp och bli fega inför de förändringar digitaliseringen medför" — fredagsporträttet med Gustavo Karlsson15.1.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Det finns knappast någon inom Einar Mattsson-koncernen som inte vet vem han är, både på huvudkontoret och ute på byggen och etableringar. Idag får du möta glädjespridaren och IT-teknikern Gustavo Karlsson. Han ser alla och lägger en tröstande hand på en kollegas axel för att markera att han finns där om det behövs. Han är snabb i sitt yrke, serviceinriktad som få och mer strategisk kring vår digitalisering än vad de flesta känner till.

”Det bästa är att vara en del av en viktig samhällsfunktion och en väldigt omtyckt fastighetsägare” — fredagsporträttet med Marcus Westblom11.12.2020 10:00:00 CETBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt möter vi Marcus, som idag sitter i vår kundtjänst och tar emot felanmälningar från hyresgäster. Han är ung, glad och har stor humor. Han hanterar allt från upplevelsen av iskalla besticklådor till fint beröm från tacksamma äldre damer och herrar. Kanske blir det en fortsatt kundtjänst-karriär i ett spansktalande land framöver om inte hajforskningen hamnar i fokus.