Einar Mattsson under Almedalsveckan 2021

Nästa år under valåret 2022 kan vi förhoppningsvis träffas igen på den världsunika demokratimässa som Almedalen är. I år är vi dock fortsatt återhållsamma och deltar därför i några digitala samtal om samhällsutmaningar som ligger oss extra nära.

Koncernchef Stefan Ränk, Einar Mattsson AB

– Samhällsutmaningarna tar inte paus under en pandemi, snarare har de blivit tydligare. Därför är det fortsatt viktigt att vi som ägare och förvaltare av samhällsviktig infrastruktur fortsätter att utveckla vår affär och därigenom bidra till lösningar, säger Stefan Ränk, Einar Mattssons koncernchef.

Klicka här för att se och delta i programpunkterna på Business Arena Almedalens programtablå. Du kan också se inslagen via Almedalen Play.

Einar Mattsson i Almedalen

Utöver detta deltar vi som vanligt i samtal och dialoger utanför programmet.

Hinner du inte se på inslagen under veckan? Då kan du se allt i efterhand på fastighetsnytt.se eller byggindustrin.se.

Kontakt:

Ewelina Holm, kommunikationschef

Telnr: 0765–426720

Koncernchef Stefan Ränk, Einar Mattsson AB

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattssonsfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Den kommande tioårsperioden kommer Einar Mattsson att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Läs mer om oss påwww.einarmattsson.seochFacebook

Pågående grundförstärkning i Hovings Malmgård6.7.2021 06:06:00 CEST | Blogginlägg

På inrådan från Stockholms stad förvärvade Einar Mattsson år 2000 tomträtten till kvarteret Sommaren 10. I samband med övertagandet av tomträtten fick Einar Mattsson en markanvisning vilket var en förutsättning för att kunna finansiera upprustningen av malmgården. Det har hela tiden varit vår ambition att rusta upp malmgården och då göra det samtidigt som vi ger ett tillskott av nybyggnation i någon form. Just nu genomför vi en grundförstärkning av själva malmgården.

Einar Mattsson – en trygg stad är en attraktiv stad 28.6.2021 14:06:12 CEST | Blogginlägg

Einar Mattsson-koncernen förfogar över hela värdekedjan med eget projektbolag och byggbolag, egen förvaltning och ett långsiktigt ägande. Här råder inga tvivel om att trygga och trivsamma bostadsområden utgör grunden för en attraktiv och hållbar stad. För att bäst berätta fördelarna med vår värdekedja, så intervjuade vi tre skarpa medarbetare från Einar Mattsson Projekt AB; affärsutvecklingschef Li Cederwall Frizzo, senior affärsutvecklare Lisa Isberg och projektutvecklingschef Sara Albrecht Merkel.

”Einar Mattsson vill hela tiden framåt, följer med i tiden och utvecklas” — fredagsporträttet med Jeanette Skierus18.6.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Systemekonom Jeanette Skierus är i princip född in i företaget. Med sin tidiga karriärstart tillhör hon den lilla skara som hann arbeta med Einar när han levde. Hon är en synnerligen kreativ person även privat och har strävsamt jobbat sig upp genom koncernen. Jeanettes egen ekonomi-erfarenhet och blick för helheten gör henne till en utmärkt systemekonom.