Einar Mattsson under Almedalsveckan 2021

Nästa år under valåret 2022 kan vi förhoppningsvis träffas igen på den världsunika demokratimässa som Almedalen är. I år är vi dock fortsatt återhållsamma och deltar därför i några digitala samtal om samhällsutmaningar som ligger oss extra nära.

Koncernchef Stefan Ränk, Einar Mattsson AB

– Samhällsutmaningarna tar inte paus under en pandemi, snarare har de blivit tydligare. Därför är det fortsatt viktigt att vi som ägare och förvaltare av samhällsviktig infrastruktur fortsätter att utveckla vår affär och därigenom bidra till lösningar, säger Stefan Ränk, Einar Mattssons koncernchef.

Klicka här för att se och delta i programpunkterna på Business Arena Almedalens programtablå. Du kan också se inslagen via Almedalen Play.

Einar Mattsson i Almedalen

Utöver detta deltar vi som vanligt i samtal och dialoger utanför programmet.

Hinner du inte se på inslagen under veckan? Då kan du se allt i efterhand på fastighetsnytt.se eller byggindustrin.se.

Kontakt:

Ewelina Holm, kommunikationschef

Telnr: 0765–426720

Koncernchef Stefan Ränk, Einar Mattsson AB

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattssonsfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Den kommande tioårsperioden kommer Einar Mattsson att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

Läs mer om oss påwww.einarmattsson.seochFacebook

”Vi arbetar med utemiljöer som lockar till utevistelse och samvaro” — fredagsporträttet med Johanna Karlsson26.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Den välutbildade chefen för koncernens utemiljö-avdelning, Johanna Karlsson, berättar här om hur teamet jobbar, hur en bra utemiljö påverkar oss som människor och vilka som inspirerar henne. Lärandet upphör aldrig inom teamet och nya metoder testas i fastighetsbeståndets rabatter och trädgårdar. Här får vi en inblick i hur det tänks, planeras och utförs. Vi får också veta vem som får Johanna att gapskratta.

”När alla bidrar tillsammans, då blir det roligare och mer meningsfullt att jobba” — fredagsporträttet med Martijn Roobol19.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Utveckling, Dalarna, konst, holländska pannkakor, odling och trummor, vem förenar dessa? Jo, Martijn Roobol, en av Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings gruppchefer på den administrativa förvaltningen. Denne lugne, behaglige och humoristiske man driver på utvecklingen tillsammans med sitt team. Lär känna Excel-älskaren som har ett annat sätt att avsluta veckan på än många av oss andra.