Einar Mattsson utvecklar hyresrätter i Slakthusområdet

Stockholms stad har fattat beslut om att direktmarkanvisa del av fastigheten Johanneshov 1:1 i Slakthusområdets tredje etapp till Einar Mattsson. Markanvisningen medger ungefär 65 hyresrätter samt en förskola i bottenvåningen.

Li Cederwall Frizzo, Affärsutvecklingschef, Einar Mattsson Projekt AB

65 nya hyresrätter i ett så attraktivt läge är ett bra och viktigt komplement i stadsdelen. Att kvarteret ligger i anslutning till vår befintliga fastighet Trädskolan är en extra bonus. Nu ser vi fram emot ett bra samarbete kring detaljplanen, säger Li Cederwall Frizzo, affärsutvecklingschef på Einar Mattsson Projekt AB

Planarbetet som påbörjas i början av 2021 beräknas pågå till 2024. Därefter ska Stockholms stad utföra arbeten med ledningar och gator. Preliminär byggstart för Einar Mattssons bostäder är i nuläget 2027 men kan komma att tidigareläggas.

Om Slakthusområdet och grannarna
I samma kvarter kommer även Micasa att uppföra lägenheter för äldrevård. Övriga kvarter inom etapp 3 är markanvisade för bostadsrätter.

Slakthusområdet kommer när det är fullt utbyggt att innehålla cirka 9 000 nya arbetsplatser, 4 000 nya bostäder och en ny tunnelbanestation. Området väntas stå helt färdigt 2033.

Li Cederwall Frizzo, Affärsutvecklingschef, Einar Mattsson Projekt AB

Om Einar Mattsson Projekt AB
Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 85 år. Med 6 000 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder.  Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att över alla konjunkturcykler utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se ochFacebook

”Att samarbeta bra handlar om att anpassa oss till varandra, även när det är utmanande” — fredagsporträttet med med ROT-koordinator Tarja Paljakka26.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Tarja Paljakka är kunnig, tydlig och har lätt till skratt. Hon tycker verkligen om att kommunicera med våra hyresgäster, och klarar av utmaningen att hantera såväl nittioåringar som unga personer i de olika projekten. Hon är utbildad läkarsekreterare, är vetgirig och nyfiken. Tarja är orädd och kan med sin erfarenhet nosa sig till en olaga andrahands-uthyrning. På sommarstället återhämtar hon sig, trots att det ständigt är nya projekt på gång där.

Hyresgästerna ger Einar Mattssons fastighetsskötare och tekniker toppbetyg25.2.2021 09:53:14 CETNyheter

Einar Mattssons hyresgäster fortsätter att bli allt mer nöjda, och nyligen vann bolaget AktivBo:s kundkristall för största lyft av Serviceindex. Göran Jalmell och Lasse Sköld hör till dem som får högsta betyg av hyresgästerna i områden där de ansvarar för att åtgärda fel i hus och lägenheter. Nyckeln är att lyssna på människor, det handlar inte om att smöra, menar Göran och Lasse.

”Ett företag med stor omtanke och familjär känsla” — fredagsporträttet med uppdragsansvariga förvaltaren Cecilia Hellstrand19.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Cecilia Hellstrand är glad, sportig och har en bred kunskap kring förvaltning av bostäder, särskilt äldre byggnader. Hon är teambyggaren som drivs av att skapa tillit och laganda omkring sig. Idag är hon inte bara mån om andra, utan har även insett vikten av att ge omtanke till sig själv. Cecilia har funnit sig till ro med hemarbetet under pandemin. Snart hägrar förhoppningsvis hennes första Ironman-tävling där det garanterat blir en kanontid.

”Det är bättre att vara äkta än att vara perfekt” — fredagsporträttet med platschef Linda Bernheden12.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Med sin energiska blick är det ingen tvekan om Linda Bernheden är en person som gillar framåtanda. Linda är den modiga lagspelaren och teambyggaren som älskar struktur och oblygt säger ifrån om det behövs. Den nuvarande platschefen byter under våren tjänst och tar sig allt närmre sitt långsiktiga karriärmål. Hon drömmer gärna stort, har sin pappa som största förebild, funderar mycket på företagskultur och följer allra helst sina kollegors utvecklingsresa.

Einar Mattsson tar över förvaltningen av Brf Bränneriet 12.2.2021 06:04:00 CETPressmeddelande

Från januari 2021 har Einar Mattsson Fastighetsförvaltning tagit över uppdraget att förvalta Brf Bränneriet på Reimersholme. Avtalet avser teknisk förvaltning och genomförande av projekt. Bostadsrättsföreningen äger flera fastigheter med totalt 18 huskroppar utmed kajen på Reimersholme. I den vackert belägna föreningen finns förutom 348 bostadsrätter även föreningslokaler samt lokaler som bland annat hyrs ut till förskolor och en matbutik.

”Det gäller att hålla servicenivån och kunnandet på topp hela tiden”— fredagsporträttet med Robert Comstedt5.2.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Idag presenterar vi Robert Comstedt. Mannen med koll. Ordningsam, uppmärksam och omtänksam på samma gång. Han är också en bil- och motorcykel-fantast och det han inte vet om motorer är inte värt att veta. Han är en trogen Djurgårds-supporter, hade möbelsnickardrömmar och skulle blivit företagare inom pälsindustrin. Nu ägnar han dagarna åt sin driftspersonal där han är gruppchef. Idag ligger huvudfokus på energifrågorna i fastigheterna för Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings externa kunder.