Einar Mattssons årsberättelse finalist till Publishingpriset för andra året i rad

Einar Mattssons årsberättelse- och hållbarhetsredovisning för 2021 ”Året vi ritade kartan till framtiden” är nominerad och finalist i klassen ”Årsredovisningar privat sektor” i 2022 års upplaga av Publishingpriset.

— Att bli nominerade och bli finalister ännu ett år är väldigt hedrande. Det är tack vare teamets hårda arbete, Edit & Björnens fina formgivning och Tomas Långdahls samstämda texter. Det är en årsberättelse många läser — inte bara bläddrar i —  tack vare dess kreativa uttryck, berättar Einar Mattssons kommunikationschef Ewelina Holm.

Publishingpriset delas ut varje år till filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. En jury bedömer bidragen.

Den 9 november tillkännages årets vinnare på webbplatsen publishingpriset.org.

Årsberättelsen för 2020 blev nominerad till Svenska Designpriset, nominerades och vann 2021 års Publishingpris i guld i klassen ” Årsredovisningar privat sektor” och var det enda bidraget med full pott på 100 poäng.

”Vi bygger fina lägenheter med bra materialval, och du hittar det där lilla extra”— fredagsporträttet med Åke Strömgren2.12.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med norrländsk trygghet, lugn och lång erfarenhet och kunskap hanterar platschef Åke Strömgren de flesta utmaningar. Lagkänslan är viktig på projektet Elddonet som han nu basar över. Han är stolt över att bygga Einar Mattsson-lägenheter som har det lilla extra. Ett SM-guld finns att stoltsera över och golf var ingen sport förrän Åke testade på det. Möt honom här:

Fastighetstekniker Yad bygger sin karriär på Einar Mattsson1.12.2022 06:00:00 CET | Nyheter

Vi träffar Yad Javidi för en fika på Luxlampan på Lilla Essingen. Denna nyfikna person började som fastighetstekniker på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB i januari 2019. Nu pluggar han till byggnadsingenjör med inriktning mot renovering, ombyggnad och tillbyggnad (ROT) fram till maj när han examineras. Det är därför vi ses för en fika. Vad har han att berätta nu när hans första praktikperiod snart är avklarad.

”Vi kan lösa de tekniska utmaningar våra kunder står inför” — fredagsporträttet med Einar Storm25.11.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Snabb som få rör sig arbetsledaren för teknisk förvaltning, Einar Storm, genom korridorerna på huvudkontoret. Snöskottningen måste hanteras och även en arbetsledare får fatta snöskyffeln och hjälpa till vid utsatta fastigheter. Sådan tur att matlagning fungerar som stressventil. Han är ännu på jakt efter sitt smultronställe och han avslöjar också en hemlighet. Lär känna Einar Storm: