EkapAif gör följdinvestering i Hoodin

EkapAif gör en följdinvestering i Malmö-bolaget Hoodin som har bevisat sin leveransförmåga och nu står redo att växa.

Hoodin, som är verksamma inom de närbesläktade områdena Monitoring & Insights och Aggregation & Curation, har utvecklat en kraftfull plattform möjliggör massiv bevakning och inhämtning av relevant digitalt innehåll.

Det gör att kunder, som till exempel Malmö Stad, kan spara tid och pengar och samtidigt få bättre innehåll. Malmö använder Hoodin till sin evenemangskalender, som tidigare sköttes manuellt. Med Hoodin hämtas evenemang in automatiskt från arrangörernas kanaler och publiceras i kalendern. Det har gjort att kalendern visar fler event samtidigt som både Malmö Stad och arrangörerna lägger mindre tid på den.

I dagsläget har Hoodin ett 50-tal betalande kunder och inflödet av nya provkunder är starkt. Efter att ha byggt systemet så att nya kunder kan kopplas på till låg kostnad, står bolaget nu redo att växa genom att öka distributionen, först via partners och sedan längre fram även via de störsa CMS:en som till exempel Drupal, Sharepoint, Wordpress med flera.

– Vi har följt Hoodin länge och gjorde vår första investering redan 2014. Bolaget har nu bevisat sin leveransförmåga och står redo att växa med en väldigt skalbar affärsmodell, säger EkapAifs Peter Wendel

Investeringen görs via fonden Barbett som därmed är fullinvesterad.