Ekapaif gör följdinvestering i New Media TV

New Media TV släppte en betaversion av sin nya plattform för filmskapande till utvalda kunder i september. Efter en positiv utvärderingsperiod förbereds nu en officiell lansering i november. För att stödja den officiella lanseringen – och för att vidareutveckla en mobilversion och lägga till nya betalningslösningar – gör Ekapaif nu via fonden Cordon ytterligare en investering i bolaget.

I den förra versionen av plattformen hade New Media TV kunder som Schibsted, Tradera, Luger och Adlibris. Fokus för den nya plattformen är dels enkelt skapande av film och dels samarbete där de olika användarkategorierna film, musik och kund kan dela samma gränssnitt via nätet. En betaversion har testats av ett tiotal olika kunder sedan september.

– Vi har fått positiva gensvar och kan redan nu se en stadig tillväxt i antalet användare. Ett projekt kräver ofta samarbete mellan många olika roller. Det kan lätt involvera tiotalet olika personer, säger New Media TV:s grundare Fredrik Munthe.

Det initiala fokuset för marknadsbearbetningen kommer att vara Sverige, men på längre sikt är målet att göra en internationell tillväxtresa.

– Det finns inget medium som har filmens genomslagskraft, så efterfrågan på rörlig bild kommer bara att fortsätta öka. New Media TV gör skapandeprocessen enklare för alla inblandade och har därför goda förutsättningar att lyckas, säger Peter Wendel på Ekapaif.

Fredrik Munthe, grundare New Media TV
Mobil 0709 10 71 10