EkapAif investerar i New Media TV – plattformen som förenklar videoskapande

EkapAif gör en följdinvestering i New Media TV, bolaget vars plattform har använts för att skapa över en miljon videoklipp åt flera ledande varumärken.

New Media TV har byggt en plattform som gör det enklare, snabbare och billigare att göra filmer för nätet. Plattformen bygger på moduler som kan liknas vid videokoncept eller mallar, som sedan används för att göra filmer. Modulsystemet och plattformens andra funktioner gör det enklare för varumärken, videoskapare och ljuddesigners att samarbeta och skapa innehåll.

Bolaget kommer under hösten att lansera en ny version av sin plattform som kommer att underlätta en internationell expansion. Till den första versionen knöt bolaget kända varumärken som Schibsted, Pay pal-bolaget Tradera, Live Nation-bolaget Luger och Adlibris.

– Video är det starkaste mediet för företag att nå sina målgrupper och efterfrågan på video kommer bara att öka i framtiden. När New Media TV har bevisat sin leveransförmåga, vilket de kommer har gjort inom kort, har de med sin nya plattform stora möjligheter att växa internationellt, säger Peter Wendel på EkapAif.