Ekeby Gyn inför kvällsmottagning

Den gynekologiska mottagningen Ekeby Gyn utökar idag den 5 oktober sin verksamhet med kvällsmottagning. Den 17 oktober kl 17-19 har verksamheten öppet hus för media och allmänheten och bjuder även på vernissage för den nya konstutställningen Färgernas lek.

Leg. Gynekolog Eva Huss-Sandler

Ekeby Gyn öppnade sin verksamhet för ett år sedan och har sedan dess fått en stor och växande grupp patienter. Verksamheten drivs av Ekeby Hälsocenter på Ekeby bruk i Uppsala och omfattar även vårdcentral, BVC, psykoterapimottagning och tjänster inom hälso- och sjukvård för företag och organisationer.

- Patienterna har efterfrågat mottagning även på kvällstid. Därför utökar vi nu i ett första steg med mottagning på torsdagskvällar, säger Helena Hovstadius, verksamhetschef på Ekeby Hälsocenter.

Ekeby Gyn bemannas av ett team med erfarna gynekologer och undersköterskor. Teamet har ett nära samarbete med övriga vårdgivare på mottagningen, bland annat allmänläkare, sjuksköterskor, lab, fysioterapeuter och psykologer.

Ekeby Gyn erbjuder bokning online via 1177.se och via telefon 018 611 08 00.

I samband med ettårsjubileumet bjuder Ekeby Gyn in media och allmänheten till öppet hus tisdagen den 17 oktober kl 17-19. Verksamhetschefen och gynteamet finns på plats och visar upp och berättar om verksamheten.

Kondoma mera deltar också och informerar om sexuell hälsa.

Under öppet hus invigs också en ny konstutställning i Ekeby Galleri. Utställningen heter Färgernas lek och konstnären Erzsébet Vernyik deltar.

Leg. Gynekolog Eva Huss-Sandler
Gynteamet på Ekeby Gyn
Färgernas lek, Erzsébet Vernyik

Ekeby bruk A33

Ekeby Hälsocenter har avtal med Region Uppsala för vårdcentral, barnavårdcentral, psykoterapi och gynekologi.

Hälsoteamet på Ekeby Hälsocenter erbjuder olika typer av hälsoinsatser. Teamet består av allmänläkare, företagsläkare, gynekologer, psykiater, fysioterapeuter, sköterskor, dietist, psykologer, psykoterapeuter, kuratorer, labpersonal och hälsovetare. Syftet med det hälsofrämjande arbetet är att förstärka både den fysiska och psykiska hälsan hos våra patienter. Insatserna är även ämnade att inspirera till att göra positiva livsstilsförändringar som leder till bättre och långvarig hälsa, som mer fysisk träning och bättre kostvanor.

Ekeby Hälsocenter startade i november 2011. Vårdcentralen finns i anrika Ekeby bruk i Uppsala. Efterfrågan från patienterna är stor och växande. Ekeby Hälsocenter är en av de större vårdcentralerna i Uppsala län och har cirka 9.900 listade patienter. För att kunna ta emot alla som söker sig till oss med bibehållen hög patientsäkerhet och tillgänglighet, korta väntetider och god service har vi kontinuerligt ökat våra resurser i form av personal och lokaler.

Vi är drygt 60 medarbetare fördelat på cirka 45 heltider. Vi arbetar i ett icke hierarkiskt Hälsoteam där alla kollegor är nyckelpersoner med sin unika kompetens. Mats Brolin som är grundare och verkställande direktör är inte själv vårdutbildad, utan journalistutbildad och entreprenör.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.