Lidl Sverige

Ekologisk supervecka på Lidl

Dela

Lidl satsar på utvecklingen av ekologiska varor. Förutom ett brett och växande ekologiskt ordinarie sortiment, erbjuder Lidl också ekologiska kampanjer med nya och spännande produkter. Under vecka 33 är butikerna fyllda med ett stort antal ekologiska matvaror och ekologiska kläder för vuxna och barn på tillfälligt besök.

Svenska ekologiska ärtor - ny ekologisk produkt i Lidls fasta sortiment
Svenska ekologiska ärtor - ny ekologisk produkt i Lidls fasta sortiment

Under 2018 utökade Lidl Sverige sitt ekologiska utbud med 75 procent och de senaste två åren har Lidls ekoförsäljning ökat med 18 procent. För att möta konsumenternas efterfrågan på svenskt och ekologiskt arbetar Lidl kontinuerligt med att utveckla det fasta sortimentet (inklusive frukt och grönt) som idag innehåller 8 procent ekologiska varor. Kunderna erbjuds ekologiskt framförallt inom frukt och grönt (där 16 procent är eko) och också inom bland annat kött och nötter. Inom de flesta produktkategorierna finns minst en ekologisk vara.

Förutom det växande fasta sortimentet erbjuder Lidl återkommande ekologiska kampanjer. Under vecka 33 dignar hyllorna av bland annat ekologiska matvaror och barnkläder.

Många av de ekologiska varorna kommer från Lidls egna varumärken som till exempel Ängens medsvenska mejeriprodukter, Svea Lantkött med svenskt kvalitetskött och Himlajord med svenska frukter och grönsaker.

Ekologiska nyheter på Lidl 

Fasta sortimentet – v.28-30

 Kampanjvaror vecka 33

Frysta Jordgubbar
Frysta Hallon
Frysta Blåbär
Pommes Frites
Svenska Ärtor
Mozzarella
Goudaost
Prästost
Norsk rökt lax
Färskost
Smör
Pizza
Havredryck
Gräddfil
Laktosfri mjölk
Mellanmjölk
Hel svartpeppar
Pesto
Torkade kryddor
Rörsocker
Te
Rapsolja
Äppelmos
Krossade tomater
Apelsindryck
Skalade tomater
Havrekakor
Quinoa
Chiafrön
Alkoholfri öl
Krav Hel Kyckling
Barnkläder
Babybody
Babymössa
Fårskinnsstövlar
Hängselbyxor
Babyfiltar
Tröjor
Mjukisbyxor
Mat
Ekologisk hampfröolja
Grönsakspizza
Gröna Oliver
Linfröolja
Quinoapuffar
Färdigrätter- risotto, polenta, couscous
Lassi - mango eller hallon
Lönnsirap
Shots med ingefära, chili och gurkmeja
Smördegskakor
Växtbaserade drycker
Sorbet
Kokoschips
Chips med havvsalt
Öl 3,5

Kontakter

Bilder

Svenska ekologiska ärtor - ny ekologisk produkt i Lidls fasta sortiment
Svenska ekologiska ärtor - ny ekologisk produkt i Lidls fasta sortiment
Ladda ned bild
Lidls ekologiska sortiment växer
Lidls ekologiska sortiment växer
Ladda ned bild
Eklogiska Quinoa puffs - på tillfälligt besök v33
Eklogiska Quinoa puffs - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Eco shot - på tillfälligt besök v33
Eco shot - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Ekologisk sorbet - på tillfälligt besök v33
Ekologisk sorbet - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Ekologisk sorbet - på tillfälligt besök v33
Ekologisk sorbet - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Ekologisk salami - på tillfälligt besök v33
Ekologisk salami - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Ekologiska kakor - på tillfälligt besök v33
Ekologiska kakor - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild
Ekologiska gröna oliver - på tillfälligt besök v33
Ekologiska gröna oliver - på tillfälligt besök v33
Ladda ned bild

Länkar

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Uppstickaren Lidl utmanar svenska livsmedelsoligopolet - Ökar omsättningen snabbare än branschen i övrigt2.9.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

I dagarna blev Lidl Sverige årsredovisning för året 2018/19 klar. Resultatet visar att Lidls nettoomsättning i Sverige växer med åtta procent vilket är betydligt snabbare än övriga marknaden. Nettoomsättningen 2018/19 var 10 800 MSEK, därmed sprängdes den symboliska 10 miljardersgränsen. Under året öppnades 12 nya butiker samtidigt som arbetet med det nya centrallagret i Örebro och huvudkontoret i Barkarby tog fart.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum