Eldsjälsgalan 2021 med Clara Henry

19 april, 20.00, är det dags för Eldsjälsgalan – en afton som hyllar de stora hjältarna i föreningslivet. Clara Henry kommer att leda årets viktigaste galakväll, vilken kommer att sändas direkt på expressen.se. – Otroligt roligt och ärofyllt, säger årets programledare.
Clara Henry,                 foto: Morgan Norman
Clara Henry, foto: Morgan Norman

I mars 2020 hade en pandemi slagit till med full kraft, vilket fick en rad samhällsnödvändiga konsekvenser som följd. Bland mycket annat var det inte längre möjligt att anordna evenemang med publik eller ett stort antal gäster.

Det fick exempelvis till följd att den årligen återkommande Eldsjälsgalan tvingades ställas in.

2021 är den dock tillbaka.

Med Clara Henry som programledare.

Med artister som Molly Hammar, Caspar Camitz och Simon Ljungman.

Med finalister och pristagare i olika kategorier.

Med eldsjälar som ska hyllas och prisas.

– En eldsjäl är ju någon som hittat sitt kall, på något sätt. Någon som brinner för något och som osjälviskt lägger ner tid, energi och pengar på just detta. Tycker att alla borde hitta sin inre eldsjäl, säger Clara.

Anrika Berns i Stockholm är utbytt mot intima Vasateatern i samma stad. Antalet inbjudna gäster är avsevärt färre än tidigare, däremot kommer den att kunna följas av betydligt många fler.

– Vi har sedan 2016 ett samarbete med Expressen kring Årets Eldsjäl. Då vi naturligtvis måste begränsa antalet närvarande personer på galan, men ändå nå ut med den här viktiga kvällen till så många som möjligt, kommer Bonnier News Brand Studio att producera en 90 minuter lång direktsändning av högsta kvalitet, säger Carina Olofsson, projektansvarig på Folkspel för Årets Eldsjäl & Eldsjälsgalan.

Hans Sahlin är vd på ideella Folkspel och givetvis tacksam över möjligheten att vara tillbaka med årets viktigaste galakväll.

– Vi har arrangerat Eldsjälsgalan sedan 2008 och för oss finns det inget finare än att få möjlighet att hylla de ledare som ser till att föreningslivet kan fortgå med sin verksamhet. Inte minst ett år som det vi har bakom oss har deras insatser varit mer välbehövliga än någonsin.

Expressen.se kommer att sända hela kvällen och förberedelserna är i full inför 19 april.

– Vi är så stolta, så peppade, så glada att få förtroendet att vara med och skapa den här positiva och känsloflödande galan. Men våra eventuella insatser hamnar i skuggan när man får höra och se eldsjälarnas berättelser. Det finns inget större än vanliga människor som gör ovanligt fantastiska saker för andra, säger Pär Carlsson exekutiv producent på Bonnier News Brand Studio.

Carina Olofsson, projektansvarig Årets Eldsjäl & Eldsjälsgalan

carina.olofsson@folkspel.se

Pär Carlsson, exekutiv producent, Bonnier News Brand Studio.

par.carlsson@bonniernews.se

Clara Henry,                 foto: Morgan Norman