Electra förvärvar bolag inom support och kundtjänst - rättelse

Dela

ELECTRA GRUPPEN AB (publ) orgnr. 556065-4054

Rättelse: Pressmeddelande 2020-04-08
I föregående pressmeddelandes bilaga angavs felaktigt att den
här informationen var skyldig att offentliggöras enligt EU:s
marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden
samt Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter. Bolaget vill här
förtydliga att informationen inte utgjorde insiderinformation under
EU:s marknadsmissbruksförordning. 

Electra förvärvar bolag inom support och kundtjänst

Electra köper bolaget Adminify AB och stärker därmed upp supporten
gentemot anslutna kedjor.

Electras kedjekunder har en längre tid efterfrågat en central kundtjänst/supportfunktion.
Marknaden kring funktionstjänster, operatörsabonnemang, MDM och system medför ett
växande behov av tjänster relaterade kring detta. Tjänster är ett växande affärsområde
för Electra och med fler kedjor och fler butiker har behovet av en central kundtjänst ökat.
Därmed väljer Electra nu att förvärva Adminify AB.

Adminify AB grundades 2018 och omsatte under 2019 drygt 3,9 MSEK med sex personer
anställda. Samtliga anställda följer med över till Electra för att förvalta och fortsätta bygga
upp supportorganisationen. Förvärvet sker genom en så kallad inkråmstransaktion vilket
innebär att Adminifys verksamhet flyttas till ett av koncernens bolag, Electra Support AB.


      -          Det har länge funnits en önskan om att Electra ska stärka upp den här delen
av verksamheten, att skapa en central ”kundtjänst” i syfte att supportera och hantera leverans
av tjänsteportföljen i våra kedjor. När antalet butiker och kedjor växer så ökar även behovet av
support och stöd kring de tjänster vi levererar till våra handlare.

Vi har under de senaste månaderna fört diskussioner med Adminify och nu hittat en bra lösning
för att bygga upp en support för olika tjänster inom Electra koncernen. Jag är övertygad om att
vi tillsammans kommer att stärka Electras och våra kedjors position på marknaden. Kedjorna i
helhet, och framförallt Ring Up, har uttryckt en önskan om att Electra ska stärka supportdelen
runt vår verksamhet. Med detta förvärv kan vi det, säger Anneli Sjöstedt VD och koncernchef
för Electra Gruppen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Anneli Sjöstedt VD och koncernchef för Electra Gruppen, telefon 0480-584 59, mobil 070-52 584 59


Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Företagsakuten förlängs till 31 december 202024.9.2020 13:45:00 CESTPressmeddelande

Företagsakuten förlängs till 31 december 2020 Regeringen har beslutat att förlänga Företagsakuten. Företagsakuten är ett kreditgarantiprogram som infördes för att dämpa de ekonomiska skadeverkningarna av coronakrisen. Utformningen av garantiprogrammet är densamma som tidigare och innebär att Riksgälden kan ställa ut kreditgarantier för utlåning till i första hand små och medelstora företag i Sverige som drabbats ekonomiskt av coronaviruset men som för övrigt är livskraftiga. Riksgälden ställer ut garantin till banker och kreditinstitut som i sin tur lånar ut till företagen. Företag kan nu ansöka om lån inom garantiprogrammet fram till den 31 december 2020 genom att vända sig till sin långivare/bank. En lista på anslutna banker och kreditinstitut finns på Riksgäldens webbsida. Staten garanterar upp till 70 procent av lånebeloppet. Fram till och med vecka 38 (18 september) hade 615 lån till ett värde av 2,2 miljarder kronor beviljats inom Företagsakuten. För mer information se Riksgälden

Saniona meddelar utfall i optionsinlösen23.9.2020 19:00:00 CESTPressmeddelande

PRESSMEDDELANDE 23 september 2020 Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelade idag utfallet i inlösen av teckningsoptioner av serie TO 2, vilka emitterades i samband med Sanionas företrädesemission och riktade emission under det första kvartalet 2020. Under perioden 7 – 21 september 2020 har innehavare av teckningsoptioner av serie TO 2 kunnat teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt nyttjades 1 329 141 teckningsoptioner av serie TO 2, vilket motsvarar en nyttjandegrad om cirka 90 procent. Saniona tillförs därmed cirka 33,2 MSEK (3,6 MUSD) före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK. Antal aktier och aktiekapital Saniona tillförs cirka 33,2 MSEK före emissionskostnader. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK. När de nya aktierna har registrerats hos Bolagsverket kommer antalet aktier i Saniona uppgå till 62 372 831 stycken och aktiekapitalet uppgå till 3 118 641,

De oberoende Morningstar-jämförelser placerar Aktias fonder i topp23.9.2020 05:00:00 CESTPressmeddelande

Aktias fonder får toppbetyg i Morningstars jämförelser och är i särklass jämfört med andra fondbolag i Finland. Genomsnittet för Aktias fonder var 4,20 stjärnor i augusti 2020 medan den näst bästa i jämförelsen hade i genomsnitt 3,77 stjärnor. I jämförelsen som baserar sig på Morningstars ratingar beaktas det fondandelsslag som fått flest stjärnor för varje fond. ”Vi är mycket glada över att vårt fruktbara och långsiktiga arbete syns så här tydligt. I Morningstars jämförelser kan man vara framgångsrik endast om man har haft mycket goda långsiktiga resultat”, säger portföljförvaltare Jetro Siekkinen, som ansvarar för Aktias placeringsverksamhet. ”Framgången är ett starkt bevis på en resultatrik aktiv portföljförvaltning, vilket syns framför allt i utvecklingen av våra kunders placeringar.” Morningstar är en oberoende aktör som analyserar och jämför placeringsmarknader och placeringsprodukter. Den kategoriserar fonderna i olika grupper enligt deras egentliga innehåll, till exempel enligt

Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 på den svenska marknaden22.9.2020 08:50:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande, den 22 september, 2020 Innofactor Sverige introducerar nu informations- och ärendehanteringssystemet Innofactor Dynasty 10 för svenska kommuner och den offentliga förvaltningen. Dynasty 10, en marknadsledare i Finland, är ett mångsidigt mjukvarupaket för informations- och beslutshanteringsprocesser för stora som små organisationer, och är utformad för att fungera sömlöst som en del av den offentliga förvaltningens arbetsmetoder och system. Dynasty-lösningen har använts i över 30 år i Finland och genomgått kontinuerlig utveckling för att uppfylla kunders behov och förväntningar. Lösningen är anpassad för att följa de lagar och regler som kommuner och offentlig förvaltning måste följa. I Dynasty 10 kombineras Innofactors erfarenhet och kunskap från över 250 kunder inom kommunal och statlig förvaltning tillsammans med modern användarorienterad design och användarupplevelse. “Vi är glada av att se hur likartade de offentliga beslutsprocesserna i de nordiska länderna verkli

Kuopio universitetssjukhus inleder pilotstudie med Nexstims NBT®-system för ett nytt protokoll för depressionsbehandling22.9.2020 08:30:00 CESTPressmeddelande

Företagsmeddelande, Insiderinformation, Helsingfors, 22 September 2020 kl 9.30 (EEST) Kuopio universitetssjukhus inleder pilotstudie med Nexstims NBT®-system för ett nytt protokoll för depressionsbehandling Nexstim Abp (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) (”Nexstim” eller ”bolaget”) meddelar att Kuopio universitetssjukhus inleder en pilotstudie med Nexstims NBT®-system för det kortare iTBS-protokollet för behandling av egentlig depression. Förkortat iTBS (accelerated iTBS) innebär behandling med transkraniell magnetstimulering (TMS), där patienten ges magnetstimulering flera gånger om dagen under en vecka. Vid vanlig TMS behandlas patienten en gång per dag i flera veckor. I pilotstudien analyseras behandlingseffekten på 10 patienten vilka jämförs med 10 patienter som behandlas med vanlig TMS. Behandlingarna av forskningspatienterna genomförs enligt uppskattningarna under 2020. Bolaget informerar om resultaten så fort de finns till handa. Mikko Karvinen, Nexstims vd, lämnade följande kommentar: ”Kuop

Immunicum AB: inbjudan till företagspresentation21.9.2020 08:50:00 CESTPressmeddelande

Pressmeddelande 21 september 2020 Immunicum AB: inbjudan till företagspresentation Immunicum AB (publ; IMMU.ST) meddelar idag att företaget kommer att hålla en livesänd företagspresentation den 30 september 2020. Investerare, media och allmänheten välkomnas att delta. Under evenemanget kommer VD Sven Rohmann, COO Sijme Zeilemaker och forskningschef Alex Karlsson-Parra att presentera en bolagsöversikt och prioriteringar för bolagets fortsatta utveckling. Information om företagspresentationen Datum: onsdagen den 30 september 2020 Tid: 18.00 - 19.30 CET Presentationen kommer att webbsändas och kommer även att finnas tillgänglig i efterhand. Länken till webbsändningen finns här: https://www.redeye.se/events/793598/live-strategy-update-immunicum Frågor kan ställas före evenemanget genom att skicka ett e-postmeddelande till ir@immunicum.com eller via videochatten under webbsändningen. Preliminär agenda: 18:00 - 18:15 Välkomnande 18:15 - 18:30 Ilixadencels potential och framtid 18:30 - 18:45

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum