Electra Gruppen inleder nytt logistiksamarbete med Scandinavian Luxury AB

Dela

Pressmeddelande 2020-04-28:
Electra Gruppen inleder nytt logistiksamarbete med Scandinavian Luxury AB

Electra inleder ett nytt logistiksamarbete med Scandinavian Luxury AB (SLG AB).
Uppdraget beräknas starta 1 september och innebär att Electra ansvarar för såväl
logistik inom Norden samt direktleveranser till slutkund.

SLG AB har tagit beslut om att inleda ett logistiksamarbete med Electra. Uppdraget innebär
att Electra tar över både den nordiska logistikfunktionen och direktleveranser till SLG:s slutkunder.

Uppdraget beräknas tas i drift från och med 1 september 2020.

SLG är genom sina e-handelskanaler en ledande aktör inom sin bransch. Bolaget omsätter
ca 160 mkr och har haft en positiv utveckling de senaste åren.

      -       Electras långa erfarenhet inom logistik till detaljhandeln och till e-handelsverksamheter
var en avgörande del i vårt val av ny partner. Våra långsiktiga mål, både när det gäller tillväxt
och kundupplevelse, kräver en modern kombination av supply chain och IT-struktur. Det är vår
uppfattning att Electra besitter de kunskaper som krävs och vi ser fram emot en spännande resa
tillsammans med Electra, säger Joel Lagerroos, VD för SLG.

Uppdraget omfattar en stor del av Electras helhetserbjudande och innebär också att Electra tar
sig in i en ny bransch. Anneli Sjöstedt, VD för Electra, kommenterar:

      -       Det är med både tillförsikt och stolthet vi nu går in i samarbete med SLG. Dels får vi
ett nytt uppdrag i en ny bransch, dels förstärker den vår strategiska plan att agera på den
nordiska marknaden. Avtalet med SLG innebär att de kommer nyttja många av våra tjänster
vilket är mycket positivt för Electra och vår personal.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anneli Sjöstedt, VD och koncernchef för Electra Gruppen, mobil 070-525 84 59
Joel Lagerroos, VD och grundare av Scandinavian Luxury AB, mobil 070-855 89 58


Electra Gruppen (publ) orgnr. 556065-4054
Electra är verksam inom två affärsområden, Retail och Logistik & IT. Retail utvecklar och driver koncept för butikskedjor, som
Elon Ljud & Bild, Em home och RingUp. Logistik & IT utvecklar och driver moderna IT- och webblösningar i kombination med
lagerhållnings- och distributionstjänster för tredje parts räkning. Företaget har sitt kontor och huvuddelen av sin verksamhet i Kalmar.
Bolagets aktie (ELEC) är börsnoterat på Stockholmsbörsen Nasdaq OMX, Small Cap.

Denna information är sådan som Electra Gruppen AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 april 2020 kl. 14.00.


Bilaga

Om

GlobeNewswire



Följ GlobeNewswire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GlobeNewswire

Valberedningens förslag till styrelse inför årsstämman 202127.1.2021 15:00:00 CETPressmeddelande

Valberedningen i AB Industrivärden föreslår omval av styrelseledamöterna Pär Boman, Christian Caspar, Marika Fredriksson, Bengt Kjell, Fredrik Lundberg, Annika Lundius, Lars Pettersson och Helena Stjernholm. Vidare föreslås omval av Fredrik Lundberg till styrelseordförande. Information om samtliga föreslagna ledamöter finns på Industrivärdens webbplats (www.industrivarden.se). Valberedningens övriga förslag kommer att offentliggöras i kallelsen till årsstämman i AB Industrivärden. Valberedningen består av Mats Guldbrand, L E Lundbergföretagen, Stefan Nilsson, Handelsbankens Pensionsstiftelse m fl, Mikael Schmidt, SCA och Essity Pensionsstiftelser m fl, Bo Damberg, Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse m fl samt Fredrik Lundberg, styrelseordförande i Industrivärden. Mats Guldbrand är valberedningens ordförande. Årsstämman kommer att hållas den 21 april 2021. Stockholm den 27 januari 2021 AB Industrivärden (publ) För ytterligare information, kontakta valberedningens ordförande Mats G

Press- och analytikermöte27.1.2021 11:00:00 CETPressmeddelande

Torsdagen den 11 februari 2021, kl 10:00, publiceras Bilias bokslutskommuniké 2020. Samma dag arrangerar Bilia press- och analytikermöten, där CEO Per Avander och CFO Kristina Franzén presenterar rapporten och svarar på frågor. Det blir ett möte på svenska klockan 12:30 och ett möte på engelska klockan 14:30. Det är telefonmöten och man ringer in på telefonnummer 08-22 90 90 samt anger deltagarkod 674445. Om ni behöver ett avgiftsfritt telefonnummer för att ringa från utlandet, vänligen kontakta oss för ett landspecifikt telefonnummer. Göteborg den 27 januari 2021 Bilia AB (publ) För information vänligen kontakta: Per Avander, VD och koncernchef, 010-497 70 00, per.avander@bilia.se Kristina Franzén, CFO, 010-497 73 40, kristina.franzen@bilia.se Fakta om Biliakoncernen Bilia är en av Europas största bilkedjor med en ledande position inom service och försäljning av personbilar och transportbilar. Bilia har cirka 140 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia sä

ZetaDisplay bjuder in till presentation av bokslutskommunikén27.1.2021 10:00:00 CETPressmeddelande

Malmö - ZetaDisplay AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ZETA) inbjuder till en audiocast i samband med publiceringen av delårsrapporten januari – december 2020. Rapporten kommer att publiceras den 5 februari kl 08:00 och presentationen är planerad till kl 10:00 samma dag. Deltagandet sker via länken https://financialhearings.com/event/13144. Presentationen kommer att hållas på engelska av VD Per Mandorf och CFO Jacob Stjernfält. Malmö, 27 januari 2021 Vid frågor, vänligen kontakta: Per Mandorf, Koncernchef & VD Phone +46 704-25 82 34 Emailper.mandorf@zetadisplay.com Jacob Stjernfält, CFO Telefon +46 76-8754177 E-mailhttps://www.globenewswire.com/Tracker?data=0x3cRpYTZZyM4cDxuKeIAH2QFpZc4WTWLYtd1KVHz_3lUPlgF3j__jhB7m88tX3K43aH4CZK-nxcJFtmNB-7diNjYB_0yzNJtXEwhQInO-5o9Q7PLPUX7z07OPbHiauL jacob.stjernfalt@zetadisplay.com Daniel Oelker, CCO Phone +46 708-45 80 54 E-maildaniel.oelker@zetadisplay.com Om ZetaDisplay ZetaDisplay agerar i hjärtat av digitala transformationer i fysiska miljöer. Vi bidra

Ökad omsättning och lönsamhet för 2020 under ett utmanande fjärde kvartal27.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Januari - december Nettoomsättningen ökade med +0,8 procent till 310,1 (307,6) mkr (+3 procent i lokala valutor)Rörelseresultatet uppgick till 28,6 (6,2) mkr Rörelsemarginalen uppgick till 9,1 (2,0) procentResultat efter skatt uppgick till 16,3 (4,9) mkrResultat per aktie före/efter utspädning uppgick till 0,88 (0,28) krKassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 52,0 (17,7) mkrLikvida medel uppgick vid periodens utgång till 101,2 (63,9) mkr Fjärde kvartalet Nettoomsättningen minskade med -20,6 procent till 66,7 (84,0) mkr, (-14,5 procent i lokala valutor)Rörelseresultatet uppgick till -4,0 (3,7) mkr Rörelsemarginalen uppgick till -6,0 (4,4) procentResultat efter skatt uppgick till -7,0 (1,3) mkrResultat per aktie uppgick till -0,38 (0,07) krKassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 47,2 (10,5) mkr VD's Kommentar 2020, som vi nu lämnat bakom oss, har utan tvekan varit ett av de mest omvälvande åren under min tid som VD för MSAB. Pandemin har definierat helt nya oc

Immunicum AB (publ) planerar att expandera bolagets anläggning för forskning och processutveckling i Leiden, Nederländerna27.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

27 januari 2021 Immunicum AB (publ) planerar att expandera bolagets anläggning för forskning och processutveckling i Leiden, Nederländerna Immunicum AB (publ; IMMU.ST) meddelar idag att de aktiviteter inom forskning och processutveckling som bolaget driver i egen regi kommer att flytta till en ny anläggning i Leiden Bio Science Park i Nederländerna. Bolaget har ingått avtal om ett långtidshyreskontrakt med entreprenören Kadans Science Partner avseende cirka 1 100 m2 laboratorie- och kontorsyta i Plus Ultra Leiden, en ny byggnad som är under konstruktion. Vidare har Immunicum option att hyra ytterligare 1 100 m2 för att ytterligare stödja bolagets framtida tillväxt., Den nya anläggningen, som förväntas vara i drift år 2022, kommer att fungera som Immunicums nav för forskning och utveckling. ”Denna toppmoderna anläggning i en av Europas hetaste platser för forskning inom life science är en integrerad del av vår bolagsstrategi som gör det möjligt för oss att snabbt och kostnadseffektivt f

Klövern tecknar avtal om förlängning av ett hyresavtal avseende cirka 10 500 kvm i Kista27.1.2021 07:30:00 CETPressmeddelande

Klövern har tecknat avtal om förlängning av ett hyresavtal i fastigheten Helgafjäll 3 i Kista. Avtalet omfattar cirka 10 500 kvm och har förlängts med tre år till 31 oktober 2024. Detta är utöver de förlängningar av två andra hyresavtal, avseende cirka 42 100 kvm i Kista, som publicerades i ett separat pressmeddelande den 22 december 2020. Klövern AB (publ) För ytterligare information, vänligen kontakta: Rutger Arnhult, VD, 070-458 24 70, rutger.arnhult@klovern.se Lars Norrby, IR, 076-777 38 00, lars.norrby@klovern.se Klövern är ett fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler i tillväxtregioner. Klövern är noterat på Nasdaq Stockholm. Ytterligare information finns på www.klovern.se. Klövern AB (publ), Bredgränd 4, 111 30 Stockholm. Tel: 010-482 70 00, E-post: info@klovern.se. Detta pressmeddelande har offentliggjorts på svenska och engelska. Vid en eventuell avvikelse mellan språkversionerna ska den svenskspråkiga versionen ha företräde. Bilaga 210127 Klöv

Corline Biomedicals företrädesemission övertecknad med 342 procent26.1.2021 19:00:00 CETPressmeddelande

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE OFFENTLIGGÖRAS, PUBLICERAS ELLER DISTRIBUERAS, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL AUSTRALIEN, HONKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA, USA ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD HELT ELLER DELVIS ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER. DETTA PRESSMEDDELANDE UTGÖR INTE ETT ERBJUDANDE ATT FÖRVÄRVA VÄRDEPAPPER I CORLINE BIOMEDICAL AB. SE ÄVEN AVSNITTET ”VIKTIG INFORMATION” NEDAN. Corline Biomedical AB (publ) (”Corline” eller ”Bolaget”) meddelar att Bolagets företrädesemission (”Företrädesemissionen”), i vilken teckningsperioden löpte ut den 22 januari 2021, har fulltecknats. Den slutliga sammanräkningen i Företrädesemissionen visar att 1 483 218 aktier, motsvarande cirka 97,84 procent av de erbjudna aktierna, tecknades med stöd av teckningsrätter. Återstående 32 683 aktier har tilldelats de som tecknat aktier utan stöd av teckningsrätter. Företrädesemissionen är således fulltecknad och tillför Corline cirka 15 MSEK före emissionskost

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum