Elisa Lindström i BingoLotto

Med ett unikt artisteri och med stämband av guld har Elisa Lindström befäst sin plats i den svenska publikens hjärtan, om och om igen. Den 12 januari, kl. 18.00 i TV4, tar hon, till allas förtjusning, åter plats på BingoLottos scen!
Foto:Rickard L. Eriksson

Elisa började sin karriär med dansbandet Elisa’s, som rönte stor framgång i flera år. Därefter har hon såväl turnerat som gett ut album som soloartist. Totalt har det blivit 3 utgivna album, som alla tagits emot varmt av en hängiven lyssnarskara. Med lite drygt 75 000 lyssnare per månad på Spotify råder det inga som helst tvivel kring Elisas oerhörda begåvning och folkets kärlek. Därutöver förärades Elisa med en Guldklav i kategorin ”Årets Sångerska”, både 2011 och 2012.

Dansbandstjärnan Elisa har utöver att verka som sångerska även medverkat i flera tv-produktioner, däribland ”Körslaget” och ”Dansbandskampen”. 2016 tog hon även Sverige med storm då hon mycket välförtjänst stod som segrare i det årets upplaga av Let's Dance. Hon har även tävlat i Melodifestivalen 2014 med bidraget "Casanova", som idag har uppemot 2,5 miljoner lyssningar på Spotify. Senast i raden var SVT-programmet ”Det stora racet” som sändes i fjol på kanalen. Elisa är dessutom mycket rutinerad även i BingoLotto-sammanhang. År 2017 ledde hon BingoLottos Uppesittarkväll i TV4, tillsammans med Lotta Engberg.

Under vinter 2019 gav hon sig ut åter ut på turné med Christmas Night, efter 2018 års stora succé. Denna gång i sällskap av Wiktoria, Tommy Nilsson och John Lundvik.

Den 12 januari 2020, kl. 18.00 i TV4, är det åter dags för Elisa att ta plats på scen i BingoLotto!

Foto:Rickard L. Eriksson