Elisabeth Svantesson och toppkandidater besöker Askersund och Örebro

Måndagen den 8 augusti, kommer Elisabeth Svantesson, vice partiledare för Moderaterna och förstanamn på riksdagslistan för Örebro län, Oskar Svärd, andranamn på riksdagslistan för Örebro län och Katarina Tolgfors, tredjenamn på riksdagslistan för Örebro län, besöka Askersund och Örebro.

Schema:

Besök hos äggproducenten Stjernsunds Gård tillsammans med kommunstyrelsens ordförande i Askersund, Caroline Dieker (M).
Tid: 09.15-10.10
Plats: Stjernsunds Gård 239, Askersund.

Besök hos socialkontoret i Vivalla tillsammans med oppositionsrådet i Örebro kommun, Anders Åhrlin (M).
Tid: 14.00-15.00
Plats: Skaldegatan 14, Örebro.

Kampanj Stortorget
Tid: 15.30-16.15
Plats: Stortorget Örebro.

____

Media är välkomna att närvara, tid för intervjuer finns.
Obligatorisk föranmälan till pressekreterare Hanna Strömberg.

Torgmöte med Ulf Kristersson, Elisabeth Svantesson och Anders Borg i Stockholm9.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Lördagen, den 10 september, håller Moderaternas partiledare, Ulf Kristersson, Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson, Elisabeth Svantesson och tidigare finansminister Anders Borg ett gemensamt torgmöte på scenen vid Sergels torg. Sedan besöker de gemensamt valstugan vid Karlaplan och möter väljare. Torgmöte på Soltorget vid Sergels torg Tid: Lördagen den 10 september klockan 14:00 Plats: Scenen på Soltorget vid Sergels torg, Stockholm Besök i valstugan vid Karlaplan Tid: Lördagen den 10 september klockan 15:00 Plats: Moderaternas valstuga vid Karlaplan Medier är välkomna att ställa frågor. Föranmälan sker till helena.walentowicz@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se

Moderaterna presenterar två nyheter för att få ordning på elkrisen9.9.2022 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag, fredagen den 9 september, presenterar Moderaternas ekonomiskpolitiska talesperson Elisabeth Svantesson och energi- och näringspolitiska talesperson Carl-Oskar Bohlin nya förslag för att få ordning på elkrisen – på kort och lång sikt. Tid och plats Tid: 09:30, fredagen den 9 september Plats: Riksdagens presscenter Föranmälan görs till tom.samuelsson@moderaterna.se eller hanna.stromberg@moderaterna.se.