Elisabeth Wennström vinner Årets Chef 2018

Manpowers operativa direktör, Elisabeth Wennström, är Årets Chef 2018. Priset delades ut på Chefsgalan den 8 mars och går till den chef som sticker ut, är en god förebild och kan inspirera andra till gott ledarskap och goda resultat i vardagen.

Elisabeth Wennström, Operativ direktör Manpower och Årets chef. Foto: Tidningen Chef.

– Det känns fantastiskt roligt att bli utsedd till Årets Chef. Mitt ledarskap handlar om att jag tror på människor och utgår från att de vill utvecklas. En stor del av min roll handlar om att uppmuntra lusten och viljan att lära och testa nytt, säger Elisabeth Wennström, operativ direktör på Manpower.

Juryns motivering lyder: ”Ett ledarskap som innehåller både hjärta och hjärna. Har åstadkommit extraordinära resultat. Tar tag i det svåra och utmanar strukturer. Kan vara både tydlig och mjuk, men låter alltid intresse för individen styra samtalet. Leder en krävande generation och kan vara målinriktad även då framtiden är osäker. Hennes hårda arbete har lönat sig. Det här är ett ledarskap som håller över tid.”

Elisabeth Wennström har jobbat som regionchef för Manpower region väst sedan 2009 och blev nyligen också operativ direktör för Manpower Sverige. Hon har vunnit ManpowerGroup Sveriges interna pris Årets Ledare tio år i rad.

– Elisabeth är en förebild och vi är fantastiskt stolta över att hon nu kan titulera sig Årets Chef. Vår bransch och omvärld kräver att medarbetare vågar tycka, tänka och föreslå nya lösningar. Elisabeth har förmågan att uppmuntra detta – och det ger motiverade medarbetare som ofta klarar mer än de trodde var möjligt, säger Lars Forseth, vd på ManpowerGroup Sverige.

För mer information:
Elisabeth Wennström, operativ direktör Manpower, telefon 070-377 66 29, elisabeth.wennstrom@manpower.se

Hélène Belin, kommunikationschef ManpowerGroup Sverige, telefon 070-377 45 43
helene.belin@manpowergroup.se

Om priset Årets Chef
Priset delas årligen av tidningen Chef. Prisets syfte är att lyfta fram och belöna goda exempel bland Sveriges chefer och sprida deras budskap om det goda chef- och ledarskapet. Vinnaren utses på Chefgalan i mars varje år.

ManpowerGroup™ är världsledande inom arbetsmarknadsrelaterade tjänster. Vi hjälper organisationer att omvandla sig i en snabbt föränderlig värld, genom att hitta och utveckla talanger som gör det möjligt för våra kunder att utvecklas. ManpowerGroup™ Sverige har 12 000 medarbetare på ett 70-tal orter med fyra varumärken: Manpower®, Experis®, Right Management® och ManpowerGroup® Solutions. Varje år sätter vi 20 000 personer i jobb i Sverige.

Byggbranschen levererar ny rekordprognos för höstens arbetsmarknad17.9.2018 08:45Pressmeddelande

Arbetsgivare i byggbranschen förväntar sig en rejält ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +13 procent, Det är en knapp ökning från föregående kvartals prognos, som då var den starkaste jobbprognosen branschen sett på sex år. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.

Ny prognos Q4: Ökad sysselsättning i hotell- och restaurangbranschen under hösten17.9.2018 08:38Pressmeddelande

Arbetsgivare i hotell- och restaurangbranschen förväntar sig en ökad efterfrågan på arbetskraft under hösten. Sysselsättningstrenden för det fjärde kvartalet 2018 ligger på +14 procent, en ökning jämfört med motsvarande period förra året då prognosen låg på +8 procent. Jobbprognosen för Sverige som helhet ligger på +8 procent, visar ManpowerGroup Arbetsmarknadsbarometer.