Elite Hotels förlänger med Svenska Tennisförbundet

Elite Hotels och Svenska Tennisförbundet har ingått ett avtal om att förnya sitt nuvarande partnersamarbete. Avtalet innebär att Elite Hotels fortsätter som huvudpartner för Svenska Tennisförbundet till och med 2024.
Christer Sjöö, generalsekreterare Svenska Tennisförbundet, Bicky Chakraborty, grundare och ägare Elite Hotels, Åsa Hedin, ordförande Svenska Tennisförbundet

Svensk tennis och Elite Hotels historia sträcker sig långt tillbaka i tiden och hotellkedjan har varit Svenska Tennisförbundets huvudpartner sedan 2017.

I det nya avtalet fortsätter Elite Hotels som titelsponsor för den rikstäckande barn- och ungdomsturneringen Elite Hotels Next Generation, som i veckan firade 50-årsjubileum med stor invigning och en rad jubileumsaktiviteter under Sverigefinalen i Båstad.

Därtill kommer Elite Hotels under de kommande åren att stötta hela Svenska Tennisförbundets verksamhet, inklusive barn- och ungdomsverksamheten, tävlingar och seriespel och alla landslag.

– Vi står bakom Svenska Tennisförbundets värdegrund och är måna om svensk tennis utveckling. Vi är därför stolta att fortsätta som huvudpartner och vara en del av svensk tennis, säger Bicky Chakraborty, grundare och ägare av Elite Hotels.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Elite Hotels. Det är viktigt för oss och möjliggör flera olika satsningar för barn- och ungdomar och ger mer kraft till arbetet med vår långsiktiga plan Game Change, säger Christer Sjöö, Generalsekreterare Svenska Tennisförbundet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Sjöö, generalsekreterare på Svenska Tennisförbundet 010-444 04 04
Alexander Hagring, försäljningsdirektör på Elite Hotels 0706-032022