Elolycka i Närke

I dag på morgonen inträffade en elolycka i Sannahed mellan Kumla och Hallsberg. En montör brännskadade handen i samband med underhållsarbete på elnätet.

Personen är förd till sjukhus och i skrivande stund är det oklart hur allvarligt skadad montören är.

Olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket och till Elsäkerhetsverket.

Rekordstark försäljning av solceller från E.ON11.9.2018 10:04Pressmeddelande

Antalet installerade solceller växer snabbt i Sverige och försäljningen av solceller från E.ON har varit rekordstark det här året. Under 2018 beräknas försäljningen till privatpersoner och mindre företagskunder att öka med upp emot 250 procent jämfört med 2017. Genom att vara med före, under och efter installationen gör E.ON det tryggt och enkelt för kunden att skaffa solceller och i höst lanseras dessutom en unik app som gör det möjligt att följa produktion, konsumtion och hur lönsam solcellsinvesteringen är.