Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Elva idrotter möts om hallfrågan i Sundsvall

Det finns ett stort behov av hallar och träningsanläggningar runt om i Sundsvalls kommun. Tisdagen den 11 februari möts därför representanter från elva idrotter samt företrädare för RF-SISU Västernorrland för att tillsammans lyfta problematiken och diskutera vägen framåt.

Representanter från elva olika specialdistriktsidrottsförbund (SDF) möter under tisdagen den 11 februari styrelserepresentanter från RF-SISU Västernorrland för att diskutera behoven kring hallar och anläggningar i Sundsvalls Kommun. Mötet är en uppföljning av en tidigare träff i höstas då SDF-representanterna var enade om att frågan är prioriterad att jobba vidare med. Behovet av tillgängliga idrottsmiljöer är skriande samtidigt som stora grupper av barn och ungdomar rör sig för lite.

- Vi vill ta reda på hur vi som företräder idrotten kan vara med och bidra till att komma framåt i detta. Vi behöver samla ihop oss och de olika idrotterna och prata om hur vi kan jobba tillsammans, säger Ulf Näslund, ordförande i RF-SISU Västernorrland.

Han fortsätter:
- Vi strävar efter att få en samsyn. Målet är att tillsammans hitta en väg och strategi framåt för hur vi kan gå vidare med eventuellt ytterligare möten med berörda aktörer som till exempel kommunen.

Deltagande idrotter som anmält sig till träffen är:

Mellannorrlands Basketdistriktsförbund
Västernorrlands Innebandyförbund
Medelpads Ishockeyförbund
Västernorrlands Parasportförbund
Medelpads Friidrottsförbund
Mellannorrlands Bilsportförbund
Nedre Norrlands Karateförbund
Medelpads Fotbollförbund
Mellersta Norrlands Konståkningsförbund
Gymnastikförbundet Mitt
Korpen Västernorrland

Mötet startar kl 18.00 i konferenslokalen Bollen i Nordichallen, Sundsvall.

Ulf Näslund, ordförande RF-SISU Västernorrland
070-654 13 20, ulf@naeslund.se

Li L'Estrade, kommunikatör RF-SISU Västernorrland
010-476 49 11, li.lestrade@rfsisu.se

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

RF-SISU Västernorrland är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas regionala organisation i Västernorrlands län. Vi företräder, utvecklar, utbildar och stödjer idrottsföreningar och specialidrottsdistriktsförbund i länet.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna