EM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Italien

Media är varmt välkommen till Boråshallen den 9 februari för uppsnack med spelare och coacher inför EM-kvalmatchen mot Italien.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

På lördag den 10 februari, klockan 15.30, smäller det. Sverige tar emot Italien i Boråshallen och ska försöka ta sin tredje seger i EM-kvalet. På fredag bjuds media in för en pressträff direkt efter den avslutade förmiddagsträningen.

Så här ser tiderna ut:
Träning 11.30-13.30. Media får närvara från klockan 13.15.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna också vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.