EM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Italien

Media är varmt välkommen till Boråshallen den 9 februari för uppsnack med spelare och coacher inför EM-kvalmatchen mot Italien.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

På lördag den 10 februari, klockan 15.30, smäller det. Sverige tar emot Italien i Boråshallen och ska försöka ta sin tredje seger i EM-kvalet. På fredag bjuds media in för en pressträff direkt efter den avslutade förmiddagsträningen.

Så här ser tiderna ut:
Träning 11.30-13.30. Media får närvara från klockan 13.15.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna också vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.