EM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Kroatien

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Den 13 februari bjuds media in för uppsnack med spelare och coacher inför onsdagens EM-kval mot Kroatien.

Förlusten mot Italien är glömd och nu är alla blickar vända mot Hovet och Kroatien. Den 13 februari, i Täljehallen, är media varmt välkommen på en pressträff direkt efter avslutad förmiddagsträning.

Så här ser tiderna ut:
Träning 10.00-12.00. Media får närvara från klockan 11.45.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Basketen flyttar in till skolgårdar i Skåne7.11.2018 17:12Pressmeddelande

Projektet Hemmaplan är ett samarbete mellan Skånes Basketdistriktförbund och Svenska Basketbollförbundet, och vänder sig till barn i Skåne som idag står längst bort från att delta i en idrottsförening. Projektet är ett av totalt elva idrottsprojekt som får dela på 3 995 000 kronor från Framåtfonden. Gemensamt för alla projektidéer är att de involverar nya former av fysisk aktivitet, något som bedömts som viktigt för att bryta mönster och få fler i rörelse.