EM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Kroatien

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Den 13 februari bjuds media in för uppsnack med spelare och coacher inför onsdagens EM-kval mot Kroatien.

Förlusten mot Italien är glömd och nu är alla blickar vända mot Hovet och Kroatien. Den 13 februari, i Täljehallen, är media varmt välkommen på en pressträff direkt efter avslutad förmiddagsträning.

Så här ser tiderna ut:
Träning 10.00-12.00. Media får närvara från klockan 11.45.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.