EM-KVAL: Inbjudan till pressträff inför matchen mot Kroatien

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Den 13 februari bjuds media in för uppsnack med spelare och coacher inför onsdagens EM-kval mot Kroatien.

Förlusten mot Italien är glömd och nu är alla blickar vända mot Hovet och Kroatien. Den 13 februari, i Täljehallen, är media varmt välkommen på en pressträff direkt efter avslutad förmiddagsträning.

Så här ser tiderna ut:
Träning 10.00-12.00. Media får närvara från klockan 11.45.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget matchar mot Tyskland23.7.2019 12:40:23 CESTPressmeddelande

Den 11 augusti bjuder vi på en riktig smällkaramell. Då åker nämligen det svenska herrlandslaget ner till Tyskland för att spela mot Tysklands VM-lag. Bland stjärnorna i Tyskland finns bland andra NBA-stjärnorna Dennis Schröder, Paul Zipser och Daniel Theis. – Härligt att samla gruppen och få lite mer tid att lära känna varandra och bygga laget inför EM-kvalet, säger förbundskapten Hugo Lopez. Matchen kommer att sändas på SolidSport.

Prins Daniel beskyddare av Svenska Basketbollförbundet12.7.2019 11:55:20 CESTPressmeddelande

Hans Kunglig Höghet Prins Daniel är numera beskyddare för Svenska Basketbollförbundet. – Det är en ära och vi är självklart mycket glada över att Prins Daniel vill engagera sig för basketen i Sverige, säger Mats Carlson, ordförande Svenska Basketbollförbundet. Beskyddarskapet löper över tre år och innebär att Prins Daniel på olika sätt främjar Svenska Basketbollförbundets verksamhet.