EM-KVAL: Pressinfo mot Italien

SVERIGE vs. ITALIEN
10 februari kl 15.30

PRESSACKREDITERING:
Ni ackrediterar er mot uppvisande av legitimation vid uppmärkt entré. Pressingången är densamma som VIP-ingången.

Bär ackrediteringen synlig under hela evenemanget.

Insläpp till hallen från klockan 14.00.

PRESS- OCH MEDIARUM:
Under match sitter pressen och arbetar på pressläktaren belägen på ena kortsidan. Kaffe och förfriskningar serveras före och under match. Efter match hålls presskonferensen i det stora rummet direkt till höger när du klivit in genom huvudentrén. Detta är även media arbetsrum efter avslutad match.

TRÅDLÖST NÄTVERK:
Media skall använda det som heter Boras_Free_Internet.
*Skulle det uppstå problem finns även nätverkskabel att använda.

STATISTIK:
Levereras efter varje period till pressläktaren. Det kommer även finnas i pressrummet efter matchen.

PRESSKONFERENS:
Enligt FIBA:s regler startar presskonferensen i pressrummet 15 minuter efter slutsignal. Förbundskapten samt en spelare från varje lag är på plats.

INTERVJUER EFTER MATCH:
Sker på golvet bredvid pressläktaren. Önskemål lämnas till pressansvarig under matchen.

PRESSANVARIG:
Robin Svensson tel. 073-832 99 99 alt. robin.svensson@basket.se

VÄLKOMNA!

Herrlandslaget matchar mot Tyskland23.7.2019 12:40:23 CESTPressmeddelande

Den 11 augusti bjuder vi på en riktig smällkaramell. Då åker nämligen det svenska herrlandslaget ner till Tyskland för att spela mot Tysklands VM-lag. Bland stjärnorna i Tyskland finns bland andra NBA-stjärnorna Dennis Schröder, Paul Zipser och Daniel Theis. – Härligt att samla gruppen och få lite mer tid att lära känna varandra och bygga laget inför EM-kvalet, säger förbundskapten Hugo Lopez. Matchen kommer att sändas på SolidSport.

Prins Daniel beskyddare av Svenska Basketbollförbundet12.7.2019 11:55:20 CESTPressmeddelande

Hans Kunglig Höghet Prins Daniel är numera beskyddare för Svenska Basketbollförbundet. – Det är en ära och vi är självklart mycket glada över att Prins Daniel vill engagera sig för basketen i Sverige, säger Mats Carlson, ordförande Svenska Basketbollförbundet. Beskyddarskapet löper över tre år och innebär att Prins Daniel på olika sätt främjar Svenska Basketbollförbundets verksamhet.