EM-KVAL: Pressinfo mot Italien

SVERIGE vs. ITALIEN
10 februari kl 15.30

PRESSACKREDITERING:
Ni ackrediterar er mot uppvisande av legitimation vid uppmärkt entré. Pressingången är densamma som VIP-ingången.

Bär ackrediteringen synlig under hela evenemanget.

Insläpp till hallen från klockan 14.00.

PRESS- OCH MEDIARUM:
Under match sitter pressen och arbetar på pressläktaren belägen på ena kortsidan. Kaffe och förfriskningar serveras före och under match. Efter match hålls presskonferensen i det stora rummet direkt till höger när du klivit in genom huvudentrén. Detta är även media arbetsrum efter avslutad match.

TRÅDLÖST NÄTVERK:
Media skall använda det som heter Boras_Free_Internet.
*Skulle det uppstå problem finns även nätverkskabel att använda.

STATISTIK:
Levereras efter varje period till pressläktaren. Det kommer även finnas i pressrummet efter matchen.

PRESSKONFERENS:
Enligt FIBA:s regler startar presskonferensen i pressrummet 15 minuter efter slutsignal. Förbundskapten samt en spelare från varje lag är på plats.

INTERVJUER EFTER MATCH:
Sker på golvet bredvid pressläktaren. Önskemål lämnas till pressansvarig under matchen.

PRESSANVARIG:
Robin Svensson tel. 073-832 99 99 alt. robin.svensson@basket.se

VÄLKOMNA!

Idrottens Hus

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Skador oroar i derby mot Danmark10.9.2018 15:54Pressmeddelande

Inför den viktiga EM-kvalmatchen mot Danmark på söndag har Sverige tappat en mängd spelare. Hjälten mot Turkiet, Nick Spires, är den senaste i raden av spelare som ger återbud pga skada. Speciellt under korgarna är Sverige försvagat. Centrarna Nick Spires, Simon Birgander och Carl Engström samt superskytten Marcus Eriksson är alla skadade. – Vi har aldrig haft fullt lag men så många stora spelare borta samtidigt gör denna match speciell, säger förbundskapten Vedran Bosnic.