EM-kval: Pressinfo mot Kroatien

SVERIGE vs. KROATIEN
14 februari kl 18.35

PRESSACKREDITERING:
Ni ackrediterar er mot uppvisande av legitimation vid uppmärkt entré. Pressen använder ingång 11.
Bär ackrediteringen synlig under hela evenemanget.
Insläpp till arenan från klockan 17.00.

PRESS- OCH MEDIARUM:
Under match sitter media på pressläktaren belägen på ena långsidan, över ingång A24 och A23.
Press- och arbetsrum hittar ni i ingång A24. Detta är även medias arbetsrum efter avslutad match. Kaffe och förfriskningar serveras.

TRÅDLÖST NÄTVERK:
Media skall använda det som heter AEG-GUEST.
Gå in via webbläsaren och logga in med följande:

Användarnamn: basketfest
Lösenord: hovet2018

STATISTIK:
Levereras efter varje period till pressläktaren och TV-studio. Slutstatistik kommer även finnas på presskonferensen efter avslutad match.

PRESSKONFERENS:
Enligt FIBA:s regler startar presskonferensen 15 minuter efter slutsignal. Pressrummet är beläget i tunneln under resultattavlan. Skyltar visar er vägen. Till tunneln kommer ni via trappen under ingång A27. Förbundskapten samt en spelare från varje lag deltar. Presskonferensen hålls på engelska.

INTERVJUER EFTER MATCH:
Sker i tunneln under resultattavlan. Till tunneln kommer ni via trappen under ingång A27.

PRESSANVARIG:
Robin Svensson tel. 073-832 99 99 alt. robin.svensson@basket.se

VÄLKOMNA!

Foto: Sofia Andersson / M&F Foto

Herrlandslaget matchar mot Tyskland23.7.2019 12:40:23 CESTPressmeddelande

Den 11 augusti bjuder vi på en riktig smällkaramell. Då åker nämligen det svenska herrlandslaget ner till Tyskland för att spela mot Tysklands VM-lag. Bland stjärnorna i Tyskland finns bland andra NBA-stjärnorna Dennis Schröder, Paul Zipser och Daniel Theis. – Härligt att samla gruppen och få lite mer tid att lära känna varandra och bygga laget inför EM-kvalet, säger förbundskapten Hugo Lopez. Matchen kommer att sändas på SolidSport.

Prins Daniel beskyddare av Svenska Basketbollförbundet12.7.2019 11:55:20 CESTPressmeddelande

Hans Kunglig Höghet Prins Daniel är numera beskyddare för Svenska Basketbollförbundet. – Det är en ära och vi är självklart mycket glada över att Prins Daniel vill engagera sig för basketen i Sverige, säger Mats Carlson, ordförande Svenska Basketbollförbundet. Beskyddarskapet löper över tre år och innebär att Prins Daniel på olika sätt främjar Svenska Basketbollförbundets verksamhet.