EM-special med Tallroth och Östlund

Förhandsnack inför EM i brottning 8-14 april. Med Svenska Brottningsförbundets kommunikatör Zakarias Tallroth och Juniorlandslagets förbundskapten Leonard Östlund. Vi går igenom alla svenskar och deras viktklasser och förutsättningar. Bland annat pratar vi om Sofia Mattsson, Jenny Fransson och Zakarias Berg.

Svensk landslagsbrottare i 53 kg.
Tävlar för Gällivare SK, bosatt i Helsingborg.
Främsta meriter: OS-brons 2016, VM-guld 2009. fem EM-guld.
Representerar Sverige på EM i Bukarest den 8-14 april.
Svensk landslagsbrottare i 53 kg. Tävlar för Gällivare SK, bosatt i Helsingborg. Främsta meriter: OS-brons 2016, VM-guld 2009. fem EM-guld. Representerar Sverige på EM i Bukarest den 8-14 april.

Svensk landslagsbrottare i 53 kg.
Tävlar för Gällivare SK, bosatt i Helsingborg.
Främsta meriter: OS-brons 2016, VM-guld 2009. fem EM-guld.
Representerar Sverige på EM i Bukarest den 8-14 april.

Ett sista genrep innan Europeiska Spelen22.5.2019 14:13:17 CESTNyheter

Svenska damerna med Jenny Fransson i spetsen åker idag till italienska Sassari som ett sista genrep inför Europeiska Spelen i slutet av juni. ES-platsen i 62 kg är fortfarande vidöppen där Sassari är sista chansen för tre tjejer att visa framfötterna. Frågan är vem av VM-trean från 2017; Johanna Mattsson, EM-trean från 2018; Henna Johansson och årets Svenske mästare; Moa Nygren som tar ES-platsen, Ja det återstår att se.