Emma Sköld är tillbaka!

Få fiktiva personer har väckt så mycket engagemang som karaktärerna i Sofie Sarenbrants Emma Sköld-serie. Efter två års frånvaro återvänder de nu i Syndabocken – den fristående fortsättningen på succén Tiggaren – som släpps i dag.

En inbrottsvåg drar genom idyllen i Bromma, och när en tonårspojke hittas mördad pekar allt på att det är ett villainbrott som gått snett. På Facebookforumet Brommavännerna spekulerar medlemmarna vilt, och hatiska fördomar sprids om familjens städerska och utländska gästarbetare. Emma Sköld och hennes partner Nyllet kopplas in på fallet, men utredningen försvåras av deras privata problem.

”Jag hoppas att läsarna kommer tycka att Syndabocken är lika spännande att läsa som den var att skriva”, säger Sofie Sarenbrant.

”Det är många som har sett fram emot Emma Skölds återkomst”, säger förlagschef Claes Ericson. ”Och de kommer att älska Syndabocken!”

Deckardrottningen Sofie Sarenbrant är känd för sina relationsdrivna spänningsromaner med stark förankring i vår samtid. Hennes serie om Emma Sköld har sålts i över 1,5 miljoner exemplar och till fjorton länder. Syndabocken, Sofie Sarenbrants nionde bok, är en fängslande skildring av lögner, hämnd och dysfunktionella familjer. Hur väl känner du egentligen ditt barn?

För intervjuförfrågningar, kontakta:
Jenny Andersson
Bindefeld AB
jenny.andersson@bindefeldab.se

Målargatan 7

BOOKMARK FÖRLAG är ett av Sveriges yngsta och starkast växande allmänutgivande förlag. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig, och har såväl svenska som utländska författarskap. Vi arbetar hårt för att nå ut med våra titlar och vi har haft förmånen att få fina mottaganden.

Abonnera på våra pressmeddelanden.