Emma-Sofia Olsson ansluter som fotograf på SvD
Emma-Sofia Olsson är redan ett bekant namn för Svenska Dagbladets läsare efter att de senaste åren jobbat som frilansfotograf för tidningen. Nu blir hon fast medarbetare på SvD:s visuella avdelning.
– Vi är väldigt glada att vi nu kan knyta Emma-Sofia närmare oss permanent. Som fotograf har hon ett unikt bildsinne och kommer att bli en viktig medarbetare när vi nu ska ta nästa steg i att utveckla Svenska Dagbladets bildjournalistik, säger Ebba Bonde.
Emma-Sofia Olsson tog examen från Nordens Fotoskola 2015 och har sedan dess framgångsrikt arbetat som frilansfotograf men också vikarierat på bland annat NorrköpingsTidningar, Upsala Nya Tidning och Svenska Dagbladet.
– Jag ser fram emot att få arbeta närmare ihop med mina många kunniga kollegor på Svenska Dagbladet och hoppas kunna bidra till att stärka tidningens bildjournalistik. Jag vill förmedla det som är relevant för våra läsare, på ett så tilltalande och spännande sätt som möjligt, säger hon.
Rekryteringen av Emma-Sofia Olsson är en del i Svenska Dagbladets långsiktiga satsning på visuellt berättande och i förnyelsen av tidningen.
– Att vi nu kan fortsätta förstärka vår bildjournalistik och utveckla SvD:s visuella berättande är viktigt för vårt förnyelsearbete, inte minst för att leva upp till våra läsares högt ställda krav och förväntningar på vår journalistik, säger Ebba Bonde.
Vid sidan om tjänsten på SvD fortsätter Emma-Sofia Olsson frilansa på halvtid.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ebba Bonde, visuell chef, Svenska Dagbladet. Telefon: 0704-523077. E-post: ebba.bonde@svd.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum