Emmelie Renlund ny regionsekreterare och Dennis Rydberg ny tf. ekonomiansvarig för Byggnads Stockholm-Gotland

Styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland har utsett Emmelie Renlund till ny regionsekreterare och Dennis Rydberg till ny tf. ekonomiansvarig i Byggnads Stockholm-Gotland. Fredrik Sirberg som regionsekreterare och Jonte Söderström som ekonomiansvarig tar time out och lämnar därmed ledningen och styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland.

Emmelie Renlund har en lång och omfattande karriär från byggbranschen. Hon kommer senast från arbetet med MB-verksamheten för Byggnads Stockholm-Gotland och därförinnan var hon ordförande för Unga Byggare centrala ungdomskommitté. Emmelie Renlund är 30 år gammal och är utbildad snickare.

Dennis Rydberg valdes så sent som 27 augusti till avtalssekreterare för Byggnads Stockholm-Gotland. Fram till dess att en permanent ekonomiansvarig finns på plats ansvarar Dennys Rydberg för frågorna.

Emmelie Renlund och Dennis Rydberg tillträder sina uppdrag den 8 oktober.

Rättelse:
I förra versionen av detta pressmeddelande stod det att Fredrik Sirberg och Jonte Söderström tagit time out och lämnat Byggnads Stockholm-Gotland. Rätt är att Fredrik Sirberg och Jonte Söderström tagit time out och lämnat ledningen och styrelsen för Byggnads Stockholm-Gotland och inget annat.