Emmi Christensson ny artist hos 2Entertain

Foto: Karin Törnqvist

2Entertain - Part of Moment Group

Emmi Christensson har blivit ett namn på allas läppar efter framgångar i flertalet välkända musikaler. När hon därefter landade drömrollen som Christine i Phantom of the Opera, världens största musikalsuccé, mot ingen mindre än Peter Jöback på Cirkus i Stockholm så var det stora genombrottet ett faktum.

Emmi Christensson är född och uppvuxen i Vessigebro utanför Falkenberg där hon tidigt tog sånglektioner. Hon började sin utbildning på Bjärnum Musikteaterskola och fortsatte sedan på Balettakademien i Göteborg. Hennes musikaliska skolning är diger och hennes meritlista framgångsrik. Emmi Christensson har en stor artistisk bredd och vi är alla nyfikna på hennes nästa steg.

2015 medverkade Emmi som gäst i Peter Jöbacks skandinaviska arenaturné I Love Musicals, där hon fick ta emot publikens välförtjänta jubel, sist men inte minst gjorde Emmi ett fantastiskt framträdande i Så ska det låta på SVT tillsammans med Anders ”Ankan” Johansson

Läs mer på www2entertain.com och www.momentgroup.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.