Emmi Christensson ny artist hos 2Entertain

Foto: Karin Törnqvist

2Entertain - Part of Moment Group

Emmi Christensson har blivit ett namn på allas läppar efter framgångar i flertalet välkända musikaler. När hon därefter landade drömrollen som Christine i Phantom of the Opera, världens största musikalsuccé, mot ingen mindre än Peter Jöback på Cirkus i Stockholm så var det stora genombrottet ett faktum.

Emmi Christensson är född och uppvuxen i Vessigebro utanför Falkenberg där hon tidigt tog sånglektioner. Hon började sin utbildning på Bjärnum Musikteaterskola och fortsatte sedan på Balettakademien i Göteborg. Hennes musikaliska skolning är diger och hennes meritlista framgångsrik. Emmi Christensson har en stor artistisk bredd och vi är alla nyfikna på hennes nästa steg.

2015 medverkade Emmi som gäst i Peter Jöbacks skandinaviska arenaturné I Love Musicals, där hon fick ta emot publikens välförtjänta jubel, sist men inte minst gjorde Emmi ett fantastiskt framträdande i Så ska det låta på SVT tillsammans med Anders ”Ankan” Johansson

Läs mer på www2entertain.com och www.momentgroup.com

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.

Sveriges populära komikertrio Thomas Petersson, Sussie Eriksson och Johan Petersson laddar för komedi på Krusenstiernska Teatern i sommar!27.4.2018 10:25Pressmeddelande

Det blir komiskt kaos när Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Förberedelserna är nu i fullgång, manusläsning och repetitioner har startat, allt inför den stora sommarpremiären den 28 juni på Krusenstiernska Teatern.