En älskad fikaklassiker i nytt format – Plopp Chokladboll!

Gillar du också att ta en chokladboll till fikat? Nu kommer klassiska Plopp som en toffee-fylld chokladbit med en spännande smakupplevelse av mjölkchoklad, chokladboll och kokos.

– Att Plopp med toffee-fyllning är en älskad klassiker vet vi. Nu kombinerar vi Plopp med en annan klassiker, den välkända chokladbollen som gillas av både vuxna och barn, säger Marie Schelin, Senior Brand Manager. Chokladboll är en smak som stämmer väl överens med Plopp som ett lekfullt varumärke. Plopp Chokladboll har den perfekta balansen av choklad och toffee som bara smälter i munnen. Lika god till fikat hemma eller när du är på språng!

Plopp Chokladboll lanseras officiellt i vecka 19 i de flesta butiker inom service- och dagligvaruhandeln. Det går dock att hitta denna goding redan nu hos Hemmakväll. Plopp Chokladboll innehåller 50 gram.

Vill du veta mer om Plopp Chokladboll är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager, via e-mail marie.schelin1@cloetta.se.

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.