En härlig sommar och semester i Stockholm

Sommarens varma dagar och solens härliga strålar har redan börjat att värma upp alla oss stockholmare.

För många så är den kommande semestern också planerad in i minsta detalj medan många andra har bestämt sig för att ta dagen som den kommer med massor av spontana händelser. När Stockholm även är som allra finast så här under sommarmånaderna så är vår svenska huvudstad också utan tvekan en av världens allra finaste huvudstäder.

Har man bestämt sig för att semestra på hemmaplan i sommar erbjuder också Stockholm något för både liten- och för stor som den även gör för alla olika typer av intressen.

Varför inte passa på att njuta av en mysig picknick på vackra Djurgården, ta en dagsutflykt ut i skärgården med någon av alla båtar som ligger för ankar i Nybrokajen, strosa runt på Långholmen eller varför inte ta en fika i trevliga Nyckelviken i Nacka.

Att vandra i gamla stan ätandes en ljuvlig mjukglass- eller bara sittandes på ett av alla utecaféer sippande på en stark espresso samtidigt som man tittar på alla turister som vill upptäcka vår vackra stad är också alltid lika trevligt och något som även det hör sommaren till. Ja allt detta och mängder av andra saker är vad en Stockholmssommar i all sin prakt även har att erbjuda oss alla.

Ta dig fram snabbt och snyggt

När du njuter av sommarens härliga dagar i Stockholm, varför inte åka runt med stil? Elscooter är både ett smidigt och snabbt sätt att sig fram på och är det perfekta transportmedlet i sommar.

Elscootern är ett miljövänligt alternativ till bilen och dessutom behöver du inte tänka på att hitta parkeringsplats. Detta transportmedel är en eldriven sparkcykel som är enkel att använda och de flesta modeller kan du vika ihop och få med in i bussen eller tunnelbanan. Vem som helst kan skaffa sig en elscooter och det finns ett stort utbud för olika behov.

Sommaren är också en tid för avkoppling med nära och kära. Att ta sig tid för att vårda nya- och äldre relationer är alltid lika viktigt. Vill man uppvakta en ny (eller gammal) förälskelse så är det alltid härligt om man kan uppleva Stockholms alla smultronställen tillsammans.

Att njuta av varandras sällskap och att ha roligt tillsammans är såklart det allra viktigaste och här kan alltid Stockholms alla dess aktiviteter hjälpa till gott på traven. Något som man aldrig någonsin blir för gammal för är ett roligt besök på Gröna Lund. Att åka hisnande karuseller som får det att kittlas härligt i magen, äta sockervadd eller att skjuta prick för att försöka vinna den där rosa teddybjörnen till den man gillar, är alltid lika roligt och romantiskt innan man sedan sakta vandrar hem hand i hand i den ljumma Stockholmskvällen.

Vad kostar en flyttstädning?14.10.2021 19:14:06 CEST | Pressmeddelande

Innan den gamla bostaden lämnas över till de som skall flytta in är det vanligt att en flyttstädning krävs. Vi har här tagit fram information om vad du behöver veta om priset för en flyttstädning och vad du mer bör tänka på innan du väljer firma. Tänk på att gärna skicka ut flera offerter till flera olika städfirmor för att få ett fördelaktigt pris. Läs gärna mer nedan för att få mer information om hur en prissättning görs och ifall du kan få ett billigare pris för din flyttstädning. Hur prissätts en flyttstädning? Det är inte alltid en självklarhet att veta vad du kan förvänta dig men här har vi tagit fram de allra viktigaste faktorerna som avgör priset. Hemstyling.se har tagit fram en priskalkylator som gör det väldigt enkelt att ta reda på kostnaden för just din kommande flyttstädning. När det kommer till bostaden är det först och främst storleken som spelar roll. Mindre bostäder som ligger på ungefär samma kvadratmeter brukar ligga på ungefär samma pris men när det kommer till stör

Gemenskap och samliv skapar bättre förutsättningar för ett bra förhållande1.10.2021 14:41:01 CEST | Pressmeddelande

Det senaste åren har präglats av distans- både i jobb och på hemmaplan. Ingen har kunnat träffa sina nära och kära som man gjorde förr. Det har påverkat flera och många har hittat nya som gamla kärlekar under denna ovissa tid. Till exempel kan vissa fått upp ögonen för sitt gamla tv-spel. Man har rotat igenom förrådet och funnit det gamla playstation 2 som man så ofta spelade på som ung. Andra kanske har hittat andra överraskningar som gamla barnkläder, en gammal dagbok, gamla sexleksaker eller sin borttappade gitarr.