TT Admin

En ny experimentell butik växer fram hos Gudrun Sjödén

Att vara personlig, att vara unik och bjuda på en UPPLEVELSE kommer att vara det allra viktigaste för en butik som vill överleva i pandemins fotspår. Att sälja i butik via ett stort kundregister gör att Gudrun Sjödéns många butiker ser ljuset i tunneln efter ett mycket tufft år för butiksförsäljningen.
Hanna Forsgren hjälper till i butiken inför invigningen.

I veckan återinviger Gudrun Sjödén sin butik på Stora Nygatan i hjärtat av Gamla stan i Stockholm. Det blir mycket färg på väggarna och helt annorlunda mönstrade golv. Allt för att Gudrun-kunden ska få en ’hisnande’ upplevelse i premiären av butiken och den nya kollektionen. Väldigt mycket måste dock upplevas DIGITALT –vi sänder LIVE på Facebook och Instagram under de tre invigningsdagarna (25 – 27 mars). Den nya FB-gruppen GUDRUNGOESWILDER-STOCKHOLM har på ett ögonblick fått flera tusen medlemmar i många länder i Asien, Amerika och Europa.

GLOBAL WEBBHANDEL – vilken medvind!

När kunden inte vågar sig ut och shoppa i fysiska butiker så handlar de globalt på nätet. Med en redan effektiv webbshop så skapar vi på Gudrun Sjödén global e-handel med den starkast växande försäljningen i USA, men också med många ’visitors’ i Asien – en så spännande värld vi lever i!

År 2020 blev det bästa året någonsin för varumärket Gudrun Sjödén

Omsättningen blev SEK 871 miljoner och ett resultat som är det allra bästa någonsin i företagets historia. ”Ett fantastiskt år och en lysande framtid med ett varumärke som kommer att expandera mer och mer via global e-handel” säger nytillträdda koncernchefen Ann Adelsson.

Presskontakt: Christel Blomberg
Mail: christel.blomberg@gudrunsjoden.se

Hanna Forsgren hjälper till i butiken inför invigningen.
Gudrun Sjödén

TT Admin

Gudrun Sjödén grundades 1976 och är ett av Sveriges mest framgångsrika entreprenörsföretag. Vår affärsidé är att erbjuda färgstarka klädkollektioner och hemtextilier i unik design, bara i naturmaterial för alla kvinnors åldrar och figurer.

Att skapa design med lång livslängd har varit Gudrun Sjödéns passion i över 40 år och det har varit framgångsnyckel till varför vi idag säljer till över 70 länder via 19 försäljningskanaler i vår webbshop, 23 butiker i sju länder samt postorderkatalog.

Vår omsättning är drygt 870 miljoner, varav över 80% är via vår webbshop. Företaget har hela verksamheten i eget hus, från design och inköp till försäljning, marknadsföring, lager och logistik. En komplex utmanande verksamhet, som kräver smarta kreativa människor, då vi konkurrerar med hela världen.

Följ TT Admin

Senaste pressmeddelandena från TT Admin