En spännande mix i Allsång på Skansen 24 juli

Den femte allsången i sommar, 24 juli, bjuder på en spännande mix av artister när Amanda Ginsburg, Pernilla Wahlgren, Sannex och Kaliffa är gäster hos Sanna Nielsen på Sollidenscenen.

Amanda Ginsburg

"Inte sedan Monica Zetterlund har jazz på svenska låtit så chosefri och självklar som när Amanda sjunger."
2017 var ett händelserikt år för Amanda Ginsburg. Skivbolaget Ladybird fick upp ögonen för henne och en första singel, ”Havsmelodi", släpptes i våren 2017 och i februari 2018 släpptes debutalbumet "Jag har funderat på en sak" och omvärlden dröjde inte med sin förtjusning.

Pernilla Wahlgren
Pernilla är ständigt aktuell och nu ser publiken henne i Kanal 5 - "Wahlgrens värld" - och hon har också en show - "Kort, glad och tacksam"- som går för utsålda hus under hela 2018.

Sannex
2018 började med att Sannex åkte till Nashville för att spela in sex låtar till kommande album. I mars släppte de den första singeln från Nashville-inspelningen - ”Heartaches & Highways” - på Spotify och som musikvideo. I juni nominerades de till två stycken Guldklavar i kategorierna Årets album och Årets låt.

Kaliffa
Hoffmaestro-medlemmen Kaliffa Karlsson har under de senaste åren gjort stort avtryck på den svenska hiphop- och reggaescenen. Hösten 2016 släppte han albumet ”Kalibreraren, i juni 2017 släpptes singeln ”Helt seriöst” som toppade listorna hela sommaren. Med över 17 miljoner streams på Spotify fortsätter den att snurra flitigt både digitalt och på radio.

Allsångskvällar
Allsångskvällarna startar kl 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden startar generalrepetitionerna.

Pressackreditering via SVT
SVT har hand om pressackrediteringar till Allsång på Skansen. Ansökan om ackreditering sker genom att skicka ett mail med media (tidning/blogg/dylikt)  namn, telefonnummer och mailadress till de personer som man önskar ha på plats för bevakning av veckans Allsång på Skansen till Helena Brodén senast måndag kl. 11.00 inför tisdagens program. All information som behövs inför programmet kommer tillsammans med ackrediteringsbekräftelsen på måndag eftermiddag. Observera att antalet platser är begränsade. Frilansande journalister och fotografer måste ackrediteras av sina uppdragsgivare.

Trafik och parkering
Djurgården stängs av för trafik under allsångstisdagar 17.00 - 20.00. Det finns inte heller parkeringsplatser på Skansen så kommunala transportmedel, cykel, färja eller spårvagn rekommenderas.

Amanda Ginsburg
Sannex