En vecka kvar tills invigningen av alpina VM i Åre 2019 - Information om SkiStars Press Service

Nedräkningen har startat på allvar och snart dras världens fokus mot Åre och Sverige för alpina VM 2019. SkiStar är stolt presenting partner för det prestigefyllda världsmästerskapet som för tredje gången går av stapeln i Åre. Skidvärlden blickar mot SkiStars internationellt kända Åre i Sverige från 4 till 17 februari, då FIS World Ski Championships pågår i denna lilla världskända by som blir till ett alpint nav med 600 tv-timmar planerade för 700 miljoner tittare världen över. I mitten av National Arenan på officiella mediecentret har SkiStar en press service disk.

Information om SkiStar, SkiStars skidorter och koncept

Guidning i Åres skidsystem:

Ta chansen att bli guidad på skidor genom SkiStar Åres skidsystem vid någon paus under pågående världsmästerskapet. Ett genialt tunnelsystem gör det möjligt att känna VM-pulsen och åka skidor i den absoluta närheten av världsmästerskapet.

Informationspaket:

Tidig morgonskidåkning med frukost, Skidåkning i månskenet i Åre, Skidåkning i Åres familjevänliga skidområde Björnen och/eller klassiskt svenskt fika från Jämtlandsområdet i det unika Malmstensrummet på SkiStar House (Hotel Åregården).

Besök vår press service disk i mediacentret eller kontakta oss för att boka skidguide inklusive media SkiPass och/eller informationspaket. Behöver du SkiStar-information digitalt via post eller annan kanal så kontakta oss också enligt nedan.

Linda Morell - PR-chef SkiStar - Telefon: +46 76 11 860 02

Mail: linda.morell@skistar.com

Följ vår skistarkannel på youtube för att se vår vlogg från Åre: https://www.youtube.com/user/SkiStarchannel

Program

Under 12 dagar ska världens bästa alpina skidåkare göra upp om medaljer i störtlopp, super G, storslalom, slalom, alpin kombination och lagtävling. Här hittar du det kompletta tävlingsschemat för VM-perioden 4-17 februari 2019 och de officiella ceremonierna. Här kommer det också finnas program för aktiviteter och event som pågår vid sidan om tävlingarna.

Under VM-perioden 4-17 februari 2019 hittar du Mediacentret på Årevägen 180, på Nationalarenan, i Åre. Där har du tillgång till allt som du behöver för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt inklusive wifi, elförsörjning, tilltugg, dryck med mera samt medierestaurang. För att få komma in på arenan och i de för media avsedda områdena måste du ha en godkänd ackreditering. Du måste också hämta ut din ackreditering, som består av en plastbricka där ditt namn och foto ska finnas, på välkomstcentret på Holiday Club när du kommer till Åre och alltid ha den med dig när du ska in på arenan eller i de för media angivna områdena. Ackrediteringsansökan gör du här nedan genom att trycka på länken

Öppettider: dagligen 07.00 – 22.00.

Nu lanserar SAS flyglinjer från Danmark och England till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil12.8.2019 09:15:02 CESTPressmeddelande

SAS satsar på Sveriges och Norges största skidorter Sälen och Trysil genom att redan från start i december, när nya flygplatsen invigs, lansera tre flyglinjer. Den 28 december landar de första engelsmännen på nya Scandinavian Mountains Airport och redan dagen efter anländer danskar från både Köpenhamn och Ålborg. Både den danska och engelska marknaden är viktiga och har växande positiva trender.

Nu lanceres direkte fly fra København og Aalborg med SAS til Sälen og Trysil12.8.2019 09:13:26 CESTPressmeddelande

Nu bliver det både nemmere og hurtigere at komme til Sveriges og Norges største skisportssteder, Sälen og Trysil, med direkte fly fra København og Aalborg. Adgangen til skiløb i de to lande bliver blandt de bedste i verden med blot 10 minutters transporttid til Sälens nærmest beliggende skiområde Hundfjället, og blot 40 minutter til Trysil fra den nye lufthavn Scandinavian Mountains Airport.