Energifylld dag på Tekniska museet för E.ONs kunder

Med fokus på energi i vardagen, förnybar och återvunnen energi samt hållbara transporter bjuder E.ON i samarbete med Tekniska museet in kunder till en energifylld lördag på museet.

E.ON är sedan våren 2017 hållbarhetspartner till Tekniska museet och dess tillhörande restaurang, Tekniska by Pontus. Ett partnerskap som grundar sig på kunskap och kompetens kring tekniska lösningar och hållbarhet samt möjligheten att inspirera morgondagens energikonsumenter.

Som en del i samarbetet bjuder E.ON och Tekniska museet in E.ONs kunder i Stockholm till en energifylld dag; lördagen den 10 februari. Under dagen visas olika lösningar inom bland annat hållbara transporter och förnybar energi upp. Deltagande kunder har även möjlighet att följa en frågetävling. Tekniska museet som även håller öppet för vanliga besökare, har fokus på energin i vardagen och teman kring sol, vind och vattenkraft. De visar även några av sina specialutställningar på tema energi såsom elshowen som uppskattats av många besökare.

- Vi är övertygade om att innovativ och hållbar teknik är avgörande i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Att få bjuda in våra kunder till denna energifyllda dag och inspirera och engagera barn och ungdomar känns verkligen jätteroligt, säger Karin Rosell, marknadschef, E.ON.

Inbjudan till E.ONs kunder har spridits via mail och sociala medier och först till kvarn gällde för de ca 1000 tillgängliga biljetterna.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.