Energifylld dag på Tekniska museet för E.ONs kunder

Med fokus på energi i vardagen, förnybar och återvunnen energi samt hållbara transporter bjuder E.ON i samarbete med Tekniska museet in kunder till en energifylld lördag på museet.

E.ON är sedan våren 2017 hållbarhetspartner till Tekniska museet och dess tillhörande restaurang, Tekniska by Pontus. Ett partnerskap som grundar sig på kunskap och kompetens kring tekniska lösningar och hållbarhet samt möjligheten att inspirera morgondagens energikonsumenter.

Som en del i samarbetet bjuder E.ON och Tekniska museet in E.ONs kunder i Stockholm till en energifylld dag; lördagen den 10 februari. Under dagen visas olika lösningar inom bland annat hållbara transporter och förnybar energi upp. Deltagande kunder har även möjlighet att följa en frågetävling. Tekniska museet som även håller öppet för vanliga besökare, har fokus på energin i vardagen och teman kring sol, vind och vattenkraft. De visar även några av sina specialutställningar på tema energi såsom elshowen som uppskattats av många besökare.

- Vi är övertygade om att innovativ och hållbar teknik är avgörande i omställningen mot ett mer hållbart samhälle. Att få bjuda in våra kunder till denna energifyllda dag och inspirera och engagera barn och ungdomar känns verkligen jätteroligt, säger Karin Rosell, marknadschef, E.ON.

Inbjudan till E.ONs kunder har spridits via mail och sociala medier och först till kvarn gällde för de ca 1000 tillgängliga biljetterna.

E.ON bjuder in till diskussion kring hållbara energilösningar under Nordic Clean Energy Week21.5.2018 10:03Pressmeddelande

Den 21–25 maj samlas globala beslutsfattare i Öresundsregionen för att diskutera hållbar energi under Nordic Clean Energy Week, en mötesplats för energiministrar, näringsliv, forskning, civilsamhälle och internationella organisationer. E.ON deltar och delar med sig av erfarenheter kring smarta nät, innovation, hållbara transporter och omställningen till 100 procent återvunnen och förnybar energi.

Parkering Malmö och E.ON har skapat 100 nya laddpunkter för elbilar i Malmö17.5.2018 06:00Pressmeddelande

Samarbetsprojektet - Ladda för ett hållbart Malmö - som drivits av Parkering Malmö och E.ON är nu slutfört. Detta har resulterat i 100 nya publika laddpunkter för elbilar i Malmö. Laddpunkterna har installerats i Parkering Malmös parkeringsanläggningar samt på några markparkeringsytor som bolaget förvaltar. Projektet är ett led i det hållbarhetsarbete som både Parkering Malmö och E.ON fortsatt kommer att driva.