EngageSales are using gamification to increase employee engagement and motivation

STARTUP NEWS We continue our series of startup companies who are working at Ideon Innovation. The purpose of this series is to introduce the startups to the other companies at Ideon to see if there is a possibility of working together and doing business with each other. Kind of an electronic networking.

Senol Efendi, founder of EngageSales

Company name: EngageSales AB

Who are you?

My name is Senol Efendi and I am the founder of EngageSales.

What can you tell me about your service?

Businesses lose billions per year due to employee disengagement, which manifests itself in high employee turnover rates, poor productivity, low team morale, inconsistent performance, loss of focus and below average work. On the other hand sales employees feel they are not recognized and rewarded for their performance, there is no visibility and transparency in their efforts as well that short and long term business goals are not set properly.

Our platform enables companies to implement advanced gaming concepts in order to increase employee engagement and motivation.

EngageSales software provides the ability to take the fun and addicting elements of games and apply them to real-world activities. It also helps to reward and recognize employees for different activities or achievements using different methods.

What benefits would I get from using your product?

EngageSales is a global provider of sales performance management and gamification software helping companies with:

• Competition – Raise the stakes by showing users how they compare to their peers in real time.
  • Collaboration – Create energy by connecting players to complete tasks and share their achievements.
  • Recognition – Recognize accomplishments and give the feeling that performance is noticed and appreciated.
  • Motivate – Provide the perfect encouragement your reps need by rewarding strength and providing constructive feedback.
  • Reward – Motivate players to catch up and outperform their peers by publicly rewarding performance.
  • Coach – Get your sales reps focused on the right KPI’s and open multiple communication channels for your teams.

What kind of partners or help do you possibly need from other Ideon companies?

We finished our MVP / first version and would be happy to get our first trial customers.

Any Ideon company having a sales team is welcome to use and try our platform for free as trial customers.

What kind of support or help could you offer other Ideon companies?

We can help with product trials and participate in conferences or seminars related to sales enablement, gamification and employee recognition.

Contact Engage Sales

Email: senol.efendi@engagesales.com

Phone number: +46 761 860 206

Visit engagesales.com

Senol Efendi, founder of EngageSales

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik härstammar från Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future transportation, Smart cities, Healthtech och Smart materials.

Ideon premierar innovativa tillväxtföretag med prispengar och mentorskap – här är vinnarna!3.10.2018 09:59Pressmeddelande

Under Ideons 35-årsfest den 28 september delades priser ut till lovande tillväxtföretag i två kategorier, Ideon-stipendiet och Ideons Mentorskapsprogram. Vinnare av stipendiet, Bjorkstrom Robotics, mottog 25 000 kronor med motiveringen ”För att ha utvecklat en spännande lösning med hjälp av VR och AR som kan revolutionera en hel industri. Trots att företaget är i en tidig fas har de redan strategiska kunder och partners och en stor potential. Ideon-stipendiet ges för att stötta en ökad marknadsexponering.”

Fem innovativa bolag är nominerade till Ideon-stipendiet 201812.9.2018 09:34Pressmeddelande

Ideon Science Park har tidigare delat ut stipendier till Ideonbolag via stiftelsen Ideon-societeten, som skapades av personer som hade en stor påverkan under Ideons tidiga uppbyggnadsfas. I år, när Ideon fyller 35, har Ideon-societeten beslutat att avsluta sin verksamhet och överföra medlen till Ideon Science Park, som fortsätter att dela ut stipendierna så länge medlen tillåter. Vinnaren av årets stipendium mottar 25 000 kronor och kommer att presenteras under Ideon Science Parks jubileumsfest, på kvällen den 28 september, på Elite Hotell Ideon i Lund.

Kinesiskt universitet flyttar in på Ideon Science Park4.9.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon Science Park öppnar soft landing-möjlighet för internationella organisationer som vill etablera sig på den svenska marknaden och hitta samarbeten med svenska, innovativa företag. BNU-BUCM (Beijing Normal University-Beijing University of Chinese Medicine) National University Science Park -- Hengqin Innovation Institute of Science and Technology (kortfattat kallad BNU-BUCM) från Hengqin New District, Guangdong Province, Kina, är första hyresgäst in till soft landing-kontoret i fastigheten MHC som ägs av Vasakronan.

Bejing Normal University moves into Ideon Science Park4.9.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon Science Park opens soft landing opportunity for international organizations that want to establish themselves on the Swedish market and find partnerships with Swedish, innovative companies. BNU-BUCM (Beijing Normal University-Beijing University of Chinese Medicine) National University Science Park--Hengqin Innovation Institute of Science and Technology (briefly called BNU-BUCM) from Hengqin New District, Guangdong Province, China, is the first tenant to enter the soft landing office at Ideon.

After skyrocketing demand, snack brand Renjer gets private investor on board27.7.2018 15:40Pressmeddelande

The food start-up Renjer Snacks just signed a contract with a private investor from Germany. The company received all the necessary funds to scale up the production of their wild jerky snacks from reindeer, elk and deer in return for 5% of their company shares. With these funds they can cope with the demand occurring from two new partnerships signed with distributors in Finland and Norway, the CFO Tim Schulz says.

Efter en snabbt stigande efterfrågan får tilltuggsmärket Renjer privat investerare ombord27.7.2018 15:40Pressmeddelande

Det nyligen uppstartade tilltuggsföretaget Renjer Snacks tecknade nyligen ett avtal med en privat investerare från Tyskland. Företaget fick alla nödvändiga medel för att öka produktionen av sitt mellanmål baserat på torkat kött från ren, älg och hjort och den privata investeraren erhöll 5% av bolagets aktier. Med dessa medel kan Renjer hantera efterfrågan från två nya partnerskap som tecknats med distributörer i Finland och Norge, säger finanschef Tim Schulz.