EngageSales are using gamification to increase employee engagement and motivation

STARTUP NEWS We continue our series of startup companies who are working at Ideon Innovation. The purpose of this series is to introduce the startups to the other companies at Ideon to see if there is a possibility of working together and doing business with each other. Kind of an electronic networking.

Senol Efendi, founder of EngageSales

Company name: EngageSales AB

Who are you?

My name is Senol Efendi and I am the founder of EngageSales.

What can you tell me about your service?

Businesses lose billions per year due to employee disengagement, which manifests itself in high employee turnover rates, poor productivity, low team morale, inconsistent performance, loss of focus and below average work. On the other hand sales employees feel they are not recognized and rewarded for their performance, there is no visibility and transparency in their efforts as well that short and long term business goals are not set properly.

Our platform enables companies to implement advanced gaming concepts in order to increase employee engagement and motivation.

EngageSales software provides the ability to take the fun and addicting elements of games and apply them to real-world activities. It also helps to reward and recognize employees for different activities or achievements using different methods.

What benefits would I get from using your product?

EngageSales is a global provider of sales performance management and gamification software helping companies with:

• Competition – Raise the stakes by showing users how they compare to their peers in real time.
  • Collaboration – Create energy by connecting players to complete tasks and share their achievements.
  • Recognition – Recognize accomplishments and give the feeling that performance is noticed and appreciated.
  • Motivate – Provide the perfect encouragement your reps need by rewarding strength and providing constructive feedback.
  • Reward – Motivate players to catch up and outperform their peers by publicly rewarding performance.
  • Coach – Get your sales reps focused on the right KPI’s and open multiple communication channels for your teams.

What kind of partners or help do you possibly need from other Ideon companies?

We finished our MVP / first version and would be happy to get our first trial customers.

Any Ideon company having a sales team is welcome to use and try our platform for free as trial customers.

What kind of support or help could you offer other Ideon companies?

We can help with product trials and participate in conferences or seminars related to sales enablement, gamification and employee recognition.

Contact Engage Sales

Email: senol.efendi@engagesales.com

Phone number: +46 761 860 206

Visit engagesales.com

Senol Efendi, founder of EngageSales

Ideon Science park har kommit att bli en plats där framstående innovationer skapas och spännande tillväxtbolag tar avstamp. Multinationella företag som Axis, Ericsson och Qlik härstammar från Ideon som grundades 1983 i samarbete med Lunds universitet. Flera av världens största innovationsbolag har utvecklingskontor eller samarbetsinvesteringar på området. På Ideon finns en unik mix av kompetenscentra, vilket är vår stora styrka i en värld där branscherna glider samman. Här finns också tillgång till laboratorier av högsta standard, vilket gör Ideon Science Park till en dynamisk tillväxt- och kunskapsmiljö för utvecklings- och forskningsbolag i världsklass. Ideon Science Park arbetar med fyra fokusområden; Future transportation, Smart cities, Healthtech och Smart materials.

Pressinbjudan till Visioning the Future den 31 maj29.5.2018 15:12Pressinbjudan

Den 31 maj är Ideon Science Park värd för eventet ”Visioning the future” som en del av Skåne Innovation Week. 2018 firar Ideon 35 år, men i stället för att titta i backspegeln väljer vi att titta framåt, vilka trender ser vi, hur kommer framtidens innovationer se ut? Tillsammans med ARM, Axis Communications, Sigma Connectivity, Sony och Volvo Cars samt två forskare från Lunds Universitet visionerar vi om framtiden.

Så blir Norden ledare i Energiomställningen - 26 företag i Sydsverige tycker till22.5.2018 06:00Pressmeddelande

Under en åtta månaders process har Ideon Science Park samlat många aktörer inom energiförbrukning, energiinnovationer och energiproduktion samt representanter för forskning inom energisystem och energiinnovationer i Skåne, för att arbeta fram rekommendationer till de Nordiska Energi- och Miljöministrarna. Målet är att Norden ska kunna bli globala ledare inom energiomställning (klimatneutrala utsläpp, grön energi och hög fart i omställningen). Rekommendationen kommer att levereras till det Nordiska ministermötet i Lund den 22 maj, som underlag till diskussionen under det globala ministermötet 23-24 maj i Malmö och Köpenhamn.

Pressinbjudan: Sharp Minds Sessions med Jon Hauksson och Anders Bengtsson4.5.2018 15:43Pressinbjudan

Ideon Science Park har lanserat ett mentorskapsprogram med hjälp av entreprenörer och företagsledare från parken. Som en del i mentorskapsprogrammet kommer de fem mentorerna att dela med sig av sin resa och sina erfarenheter under namnet Sharp Minds Sessions. Den första träffen hålls den 8 maj, där Storytels medgrundare Jon Hauksson samtalar med en av bolagets investerare, Anders Bengtsson från BTAB Invest AB.

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB25.4.2018 16:09Pressmeddelande

Arne Hansson blir ny VD på Ideon Open AB med start den 1 maj. Arne har arbetat som innovationskonsult på Ideon Open sedan 2015 med klienter som Stora Enso, Bona, Sandvik, Perstorp och Energimyndigheten. Han har tidigare arbetat på bolag som Trelleborg AB, Mars Inc., Ericsson och Sony Ericsson. Arne har även startat upp olika affärsverksamheter, som t ex den personliga säkerhetsappen WalkMeHome, som lanserades globalt 2012.

Ideon launches mentorship program for entrepreneurs with support from Martin Gren, Jon Hauksson, Charlotta Falvin, Pierre Elzouki and Staffan Gestrelius as mentors10.4.2018 07:00Pressmeddelande

Ideon, Sweden’s first Science Park, celebrates 35 years during 2018 and in order to celebrate the Ideon spirit, where we all help and support each other in the park, we are now launching a mentorship program where successful entrepreneurs and corporate leaders will offer advice and connections to selected entrepreneurs.