Enklare ansökningsverktyg ska locka fler tekniker

Sedan starten för 25 år sedan har Ömangruppen haft en positiv utveckling i Växjö. För att kunna fortsätta växa och leverera service på samma höga nivå behöver företaget i augusti rekrytera minst fyra nya tekniker inom service och installation. För att locka fler potentiella kandidater att skicka in en ansökan tar man nu bort krav på CV.

Servicetekniker Ömangruppen

– Vi vet att det finns många duktiga servicetekniker där ute, men de kanske aldrig har skrivit ett CV eller personligt brev. Vår förhoppning är att ett enklare ansökningsformulär gör att vi kommer i kontakt med fler kandidater, säger Håkan Lindell, HR-chef på Ömangruppen.

För att vara kvalificerad för de aktuella tjänsterna krävs erfarenhet som servicetekniker inom ventilation, kyla, värme eller styr och regler, eller närliggande branscher. Det krävs också grundläggande behörighet inom el. Den som vill söka en tjänst fyller i ett formulär på företagets hemsida. Hela ansökan tar ungefär två minuter och kan enkelt göras via mobiltelefon.

Ett värderingsstyrt företag

Ömangruppen lägger stor vikt vid värderingar när det gäller att attrahera och rekrytera nya medarbetare. Stort personligt engagemang, intresse för teknik och ett professionellt bemötande mot kollegor och mot kunder är viktiga egenskaper för att klara jobbet och för att trivas på företaget.

– Vi erbjuder en spännande och utvecklande arbetsplats där alla medarbetare får ta mycket eget ansvar. Som tekniker har man direktkontakt med kunderna och planerar sina egna arbetsdagar. Vår verksamhet bygger på goda och långsiktiga relationer och det är viktigt att vi alltid håller det vi lovar, säger Micael Lundstedt, servicechef på Ömangruppen i region Syd.

Sista ansökningsdag är 25 augusti.

Mer information om tjänsterna och ansökningsformulär:

Servicetekniker Växjö

Installationstekniker Växjö