Enklare variation i vardagen med nya Arla Köket® Krispig stekost

Ost som huvudingrediens i matlagning blir alltmer vanligt och är en utmärkt smakhöjare och källa till protein. Nu lanseras Arla Köket® Krispig stekost i bitar och skivor. Osten har en mild karamelliserad smak med en fin balans mellan sötma och sälta. Efter tillagning i stekpanna får den ett krispigt yttre med en mjuk och mild insida. Produkten finns nu att köpa i butik.

Arla Köket® Krispig stekosttillagas enkelt genom att hetta upp mattfett i en stekpanna och steka osten krispig en till två minuter per sida, då får den en härligt spröd och saftig yta med en mjuk insida. Stekosten passar utmärkt i rätter såsom burgare, lasagne, grytor, sallader, stroganoff, wraps och tacos.

"Det kan vara svårt att få till variation i vardagen men med vår nya krispiga stekost kan du enkelt laga till ett grönare alternativ av dina favoriträtter. Skivorna passar perfekt i till exempel hamburgare och lasagne, medan bitarna med fördel kan användas i bland annat sallader och tacos", säger Helena Lindhé Permander, Brand Manager, Arla Sverige.

På arla.se hittar du inspirerande och smakrika recept med Arla Köket® Krispig stekost.

Tillgänglighet:
Arla Köket® Krispig stekost finns nu att köpa i butik.

För ytterligare information, kontakta:
Helena Lindhé Permander, Brand Manager, Arla Sverige
Email: arhelin@arlafoods.com

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 400 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Arla vässar klimatplanen – SBTi godkänner 1,5-gradersmålet11.1.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Med planer på att gå över till fossilfria lastbilar, förnybar el och lågenergilösningar på alla marknader skalar bondeägda mejerikoncernen Arla Foods upp verksamhetens klimatmål från 30 till 63 procent. Science Based Targets-initiativet godkänner det nya målet och bedömer att det överensstämmer med de minskningar som krävs för att begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 °C i enlighet med Parisavtalet.

Nära var femte barnfamilj ser inte fram emot jul med släkten21.12.2021 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Mindre pandemirestriktioner kring jul kommer med delad entusiasm. En undersökning från Arla visar att nära var femte barnfamilj inte ser fram emot jul med släkten, och tyckte det var skönt att slippa stressen förra året. I år är barnfamiljer som ska fira jul betydligt mer benägna att handla julmaten online än de som inte har barn, vilket kan underlätta den mer sociala jul många nu har framför sig. Smöret till bakningen, mjölken i och till risgrynsgröten och julosten till julbordet hör till de viktigaste inköpen bland de som firar jul.