E.ON är finalist till Årets Varumärkesresa 2018

Marknadsföreningen Stockholm har utsett E.ON, Coop, Klarna och Svegro som finalister till Årets Varumärkesresa 2018.

Bild: Marknadsföreningen Stockholm

Efter ett intensivt juryarbete står det nu klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. E.ON är stolta finalister till titeln Årets Varumärkesresa 2018.

- Vi har gjort en fantastiskt fin resa med vårt varumärke under 2018 och är oerhört stolta och glada över den här finalplatsen.  Ett kvitto på att det vi gör funkar”, säger Karin Rosell Head of Brand & Marketing på E.ON.

Årets Marknadschef startade 2005 och Marknadsföreningen Stockholm har årligen delat ut priset sedan dess. Med tävlingen lyfts talanger och skickliga ledare fram som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten. Förra året, 2017, lanserades ytterligare tre pris: Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa.

- Det har varit en rolig process där vi i juryn har fått ta del av det bästa som gjorts i Sverige under de senaste åren. Som alltid väldigt svårt att särskilja kandidater när de är så många bra case. Fokus har varit på själva varumärkesresan och det är roligt att alla finalister i år har gjort imponerade resor men från så olika bakgrund och på så olika sätt. Resor hamnar lika mycket om att bygga som att behålla och förnya, säger Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan och jurymedlem Årets Varumärkesresa.

Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6:e februari på Fotografiska. Mer information hittar ni här: https://mis.se/arets-marknadschef/

För ytterligare information kontakta:

Karin Rosell, Head of Brand & Marketing på E.ON, 073-0648495

Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm, 0701-463422

Bild: Marknadsföreningen Stockholm

Smartare användning av fjärrvärme ger minskat klimatavtryck12.6.2019 09:12:16 CESTPressmeddelande

Fjärrvärme har funnits i Sverige sedan 1950-talet och tekniken är det i särklass vanligaste sättet att värma upp svenska hem. Klimatutmaningen kräver nya lösningar, med ny teknik och samarbete kan värmen användas ännu effektivare. E.ONs senaste bidrag för att minska utsläppen i Malmö är ett digitalt fjärrvärmesystem som optimerar värmeuttaget utifrån de förutsättningar som finns i fastigheterna som ansluts.

E.ON lanserar webbserie för att utbilda svenska folket om klimatomställningen23.5.2019 13:46:47 CESTPressmeddelande

Prognoser visar att elbehovet i Sverige kommer fortsätta att öka till år 2035. Samtidigt är det av yttersta vikt att kraftigt minska utsläppen av växthusgaser och fasa ut fossila bränslen. Det kräver att alla hjälper till, men en undersökning visar att den svenska befolkningen har begränsad kunskap om våra gemensamt uppsatta hållbarhetsmål. Det vill E.ON råda bot på.