E.ON Sverige AB

E.ON först med realtidsinformation online vid avbrott

Dela

E.ON tar nu ytterligare ett steg för att göra information om strömavbrott ännu mer tillgänglig. Med en smart mobiltelefon kan man nu följa arbetet från det att montören larmas, tills felet är avhjälpt.

Ett strömavbrott är besvärligt, men än värre blir det när det inte finns några prognoser för när strömmen kommer tillbaka.

- Vi har arbetat mycket med att förfina prognoserna. Nu ger montören som kommit till felet direkt en prognos som syns i telefonen, berättar Sara Lönnberg som ansvarar för kundkommunikationen vid avbrott.

Samtidigt ska man komma ihåg att prognoser fortfarande är uppskattningar om hur lång tid ett arbete tar. Det kan tillstöta komplikationer men det kan också gå fortare.

Med den nya tjänsten ser man inte bara prognosen i realtid. Det framgår också när montör larmas, när montören är på plats och slutligen orsaken till avbrottet.

- Vid avbrott önskar kunderna information. Nu har de möjlighet att få den allra senaste informationen, säger Sara Lönnberg vidare.

E.ON var 2005 först med att ha avbrottsinformation på webben i nära realtid. Sedan dess har tjänsten utvecklats och förfinats.

Bilder

Om

E.ON Sverige AB
E.ON Sverige AB
Carl Gustafs Väg 1
205 09 Malmö

https://www.eon.se

Vi bygger det hållbara samhället

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 2 200 medarbetare i Sverige.

Följ E.ON Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum