E.ON höjer beredskapen

Under torsdagen kommer det att snöa kraftigt i främst Gävleborg och i Västernorrland. Detta samtidigt som det kommer att blåsa kraftigt. E.ON har därför höjt beredskapen i området.

Det snöar redan i södra Norrlands kustlän. Men de största snömängderna kommer att falla under torsdagen.

- Det kan bli besvärligt på en del håll. Vår förhoppning är att snön ska vara torr och kall, vilket minskar riskerna. Skulle fel på elnätet uppstå, kan det också bli besvärligt för vår fältpersonal att ta sig fram på vägarna, säger Johan Aspegren, Kommunikationschef på E.ON Energidistribution.

Just nu har vi inga strömlösa i Norrland som följd av vädret. Följ utveckling på vår avbrottssida eon.se/avbrott

Rekordstark försäljning av solceller från E.ON11.9.2018 10:04Pressmeddelande

Antalet installerade solceller växer snabbt i Sverige och försäljningen av solceller från E.ON har varit rekordstark det här året. Under 2018 beräknas försäljningen till privatpersoner och mindre företagskunder att öka med upp emot 250 procent jämfört med 2017. Genom att vara med före, under och efter installationen gör E.ON det tryggt och enkelt för kunden att skaffa solceller och i höst lanseras dessutom en unik app som gör det möjligt att följa produktion, konsumtion och hur lönsam solcellsinvesteringen är.