E.ON höjer elnätsavgiften

8.6.2016 08:10 | E.ON Sverige AB

Avgifterna för elnätsabonnemang hos E.ON Elnät höjs den 1 juli 2016. För en villakund med elvärme blir höjningen cirka 75 kronor per månad, för en lägenhetskund cirka 15 kronor per månad. Ändringen gäller E.ONs elnät i Norrland och Södra Sverige. För E.ONs elnät i Stockholms län, blir höjningen mindre.

E.ON kommer de närmaste åren att investera 12,5 miljarder kronor för att ytterligare höja leveranssäkerheten och underlätta energiomställningen.

- Nu tar vi krafttag för att minska antalet fel genom stora moderniseringar av elnätet, säger Johan Aspegren Kommunikationschef E.ON Elnät

Med satsningen fortsätter E.ON att förbereda och möjliggöra energiomställningen.

- Vi ser en tydlig ökning av exempelvis antalet kunder som vill ha solceller. Det är bra. Samtidigt kräver det ofta förstärkningar och ombyggnation av distributionsnäten då de ursprungligen inte byggdes för att ta emot, utan för att leverera el, säger Johan Aspegren.

För ytterligare information, kontakta Johan Aspegren, Kommunikationschef E.ON Elnät, 070 – 655 58 75

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.