E.ON investerar i Malmöstartupen OurGreenCar

Eldrivna fordon fortsätter att bli fler. Företaget OurGreenCar levererar fordonspooler med uteslutande eldriva fordon, bilar, scootrar och cyklar till bostadsrättsföreningar, företag och kommuner. Bolaget har utvecklats i E.ONs agile-program och har på kort tid fått en rad intressanta kunder. E.ON går nu in och fortsätter finansiera OurGreenCar och går samtidigt in som delägare.

Joakim Adgård, E.ON, Magnus Jönsson, Kenneth Falk och Thomas Droben, OurGreenCar.

- E.ON och OurGreenCar kompletterar varandra. OurGreenCar erbjuder en komplett lösning med bland annat fordon, bokningssystem och underhåll av fordon som gör det enkelt för kunderna. E.ON står för hållbara energilösningar med bland annat attraktiva lösningar för laddinfrastruktur. Tillsammans kommer vi därmed på ett än bättre sätt kunna möta kundernas behov såväl gällande både teknik som upplevelse, säger Joakim Adgård, Försäljningschef på E.ON.
OurGreenCar har utvecklats inom E.ONs program för nystartade företag, :agile. Det har inneburit att företaget haft stöd från E.ON men helt självständigt utvecklat sitt erbjudande till kunder. Detta har fallit mycket väl ut. Bland kunderna finns i dag Skanska och Riksbyggen.
- Vi tror stenhårt på vår idé och vi har fått goda kvitton på att vi är på rätt väg. Den professionella hjälp vi fått av E.ON har varit mycket viktig för oss. När vi nu ska expandera verksamheten känns det mycket bra att fortsatt ha med oss E.ON, säger Thomas Droben som tillsammans med Kenneth Falk och Magnus Jönsson startat OurGreenCar.
För ytterligare information, kontakta Joakim Adgård, Försäljningschef E.ON, telefon 072 - 705 36 35, eller Keeneth Falk, chef Affärsutveckling/Försäljning, OurGreenCar, telefon 073 - 322 40 95.

Historisk elnätsanslutning möjliggör förnybar energi till hela Sverige19.11.2018 08:06Pressmeddelande

Under hösten har anslutningsavtal tecknats för den största vindkraftsatsningen i E.ONs historia. Det är det nybildade bolaget E.ON Wind Nysater AB som ska ansluta 475 megawatt vindkraft till elnätet i Västernorrland. Avtalet innebär att nästan 100 årsarbeten skapas i regionen när ny elledning ska byggas. 475 MW motsvarar nästan effekten i Sveriges tredje största vattenkraftverk, Porjus i Lule älv.

E.ON bygger en av Europas största landbaserade vindkraftsparker i Västernorrland16.11.2018 10:05Pressmeddelande

Idag fattades beslut om att E.ON kommer att bygga en av Europas största landbaserade vindkraftsanläggningar i Sverige. Vindkraftsparkerna, som ligger cirka 4 mil nordväst om Härnösand och utgörs av de två projekten Hästkullen och Björnlandhöjden, i framför allt Härnösands kommun, får en installerad effekt på 475 megawatt, vilket ger energi motsvarande all hushållsel i Västernorrland.