E.ON investerar i Malmöstartupen OurGreenCar

Eldrivna fordon fortsätter att bli fler. Företaget OurGreenCar levererar fordonspooler med uteslutande eldriva fordon, bilar, scootrar och cyklar till bostadsrättsföreningar, företag och kommuner. Bolaget har utvecklats i E.ONs agile-program och har på kort tid fått en rad intressanta kunder. E.ON går nu in och fortsätter finansiera OurGreenCar och går samtidigt in som delägare.
Joakim Adgård, E.ON, Magnus Jönsson, Kenneth Falk och Thomas Droben, OurGreenCar.

- E.ON och OurGreenCar kompletterar varandra. OurGreenCar erbjuder en komplett lösning med bland annat fordon, bokningssystem och underhåll av fordon som gör det enkelt för kunderna. E.ON står för hållbara energilösningar med bland annat attraktiva lösningar för laddinfrastruktur. Tillsammans kommer vi därmed på ett än bättre sätt kunna möta kundernas behov såväl gällande både teknik som upplevelse, säger Joakim Adgård, Försäljningschef på E.ON.
OurGreenCar har utvecklats inom E.ONs program för nystartade företag, :agile. Det har inneburit att företaget haft stöd från E.ON men helt självständigt utvecklat sitt erbjudande till kunder. Detta har fallit mycket väl ut. Bland kunderna finns i dag Skanska och Riksbyggen.
- Vi tror stenhårt på vår idé och vi har fått goda kvitton på att vi är på rätt väg. Den professionella hjälp vi fått av E.ON har varit mycket viktig för oss. När vi nu ska expandera verksamheten känns det mycket bra att fortsatt ha med oss E.ON, säger Thomas Droben som tillsammans med Kenneth Falk och Magnus Jönsson startat OurGreenCar.
För ytterligare information, kontakta Joakim Adgård, Försäljningschef E.ON, telefon 072 - 705 36 35, eller Keeneth Falk, chef Affärsutveckling/Försäljning, OurGreenCar, telefon 073 - 322 40 95.

E.ON och Uniper gör gemensam satsning för fler drifttekniker i Skåne6.3.2024 15:30:00 CET | Pressmeddelande

Efter Svenska kraftnäts beslut om att Öresundsverket ska ingå i den svenska elberedskapen är behovet av drifttekniker som kan arbeta i kraftverken i Malmöregionen skriande. Nu tar E.ON och Uniper krafttag för att säkra kompetens genom en ny utbildningssatsning. – Tillsammans med Uniper satsar vi stort på en intensivutbildning med målet att kunna utbilda och anställa femton nya drifttekniker in i våra verksamheter. Tiden är knapp, branschen har redan brist på arbetskraft, säger Rikard Nilsson, driftchef E.ON Malmö.