E.ON lanserar ny strömavbrottskarta

Nu erbjuder E.ONs avbrottskarta ännu bättre service till våra kunder med mer detaljerad information om prognosen för ett specifikt strömavbrott.

E.ONs nya strömavbrottskarta

Avbrottskartan på eon.se lanserades för första gången för 15 år sedan. Sedan dess har kartan uppdaterats och förbättrats flera gånger. Från och med idag har kartan en ny, mer användarvänlig design samt:

• detaljerad avbrottsinformation i realtid som visas på alla pågående strömavbrott
  • tydlig markering av vilket geografiskt område som är påverkat av strömavbrott
  • visning av antalet berörda kunder i det specifika området
  • summering av antal kunder som just nu är strömlösa på Sverige-, län- och kommunnivå

E.ON erbjuder från och med idag två sök vägar för information om strömavbrott:Avbrott på position, där man söker via adress och får information om exempelvis när montören väntas vara på plats och nya avbrottskartan, som även ger information på en mer övergripande nivå.

E.ONs nya strömavbrottskarta

E.ON och Ferroamp samarbetar för ökad elflexibilitet23.3.2020 09:30:06 CETNyheter

E.ON och Ferroamp tar, tillsammans med E.ONs dotterbolag Solar Supply, dagens energisystem in i framtiden genom ett nytecknat samarbetsavtal. Ferroamps energieffektiviserande produkter tillsammans med E.ONs tekniska kompetens och erfarenhet möjliggör en optimerad energianvändning hos kunden. Genom samarbetet förenas samhällsnytta och kundens intressen - kunden sparar pengar samtidigt som mer förnybar mikroproduktion möjliggörs och elnäten blir avlastade. Systemet kan anpassas från den privata villan till den stora verksamheten.

Energimyndigheten beviljar E.ON 12,8 MSEK till banbrytande pilotprojekt för att minska utsläppen från uppvärmning24.2.2020 09:02:54 CETPressmeddelande

E.ON inleder testborrningar i Malmö för att undersöka förutsättningarna att bygga Sveriges första djupgeotermianläggning som är direkt kopplad till fjärrvärmenätet. Om allt går som planerat står anläggningen klar 2022 och levererar förnybar och resurseffektiv värme till fjärrvärmekunderna. Energimyndigheten stöttar pilotprojektet med 12,8 MSEK, projektets totala budget uppgår till 57 MSEK.