E.ON öppnar informationskontor i Hallsberg

7.9.2015 17:20 | E.ON Sverige AB

Det är fortfarande oklart hur många kunder som är strömlösa till följd av översvämningarna i södra Närke. Imorgon kl 8 öppnar E.ON ett informationskontor i Hallsberg för drabbade elnätskunder.

Översvämningarna i södra Närke har påverkat E.ONs eldistribution. De stora nätstationerna i området fungerar som de ska. Däremot är det fortfarande oklart hur många kunder som är strömlösa.

- Så snart vattnet har sjunkit undan, blir det lättare för oss att få en överblick på hur elnätet har drabbats av vattenmassorna, säger Efwa Nilsson, E.ONs regionchef i Örebro.

Från och med kl 8 imorgon tisdag, kommer E.ON att finnas på plats i kommunhuset i Hallsberg.

- Vi öppnar ett informationskontor dit vi välkomnar drabbade elnätskunder för information och råd när det gäller deras strömavbrott, säger Efwa Nilsson.

Adress till informationskontor:

Hallsbergs kommun, Västra Storgatan 14, Hallsberg

Öppettider: kl 8.00-17.00

Strömlösa kunder uppmanas att felanmäla till E.ON på nummer 020-88 00 22.

För mer information kontakta:
Efwa Nilsson, E.ONs regionchef i Örebro, 070-525 17 15, eller Torbjörn Larsson, Kommunikation E.ON Elnät, 070-637 32 77

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013. 2014 gjorde vi fortsatta investeringar som kopplar till vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.