E.ON öppnar informationskontor i Hallsberg

Det är fortfarande oklart hur många kunder som är strömlösa till följd av översvämningarna i södra Närke. Imorgon kl 8 öppnar E.ON ett informationskontor i Hallsberg för drabbade elnätskunder.

Översvämningarna i södra Närke har påverkat E.ONs eldistribution. De stora nätstationerna i området fungerar som de ska. Däremot är det fortfarande oklart hur många kunder som är strömlösa.

- Så snart vattnet har sjunkit undan, blir det lättare för oss att få en överblick på hur elnätet har drabbats av vattenmassorna, säger Efwa Nilsson, E.ONs regionchef i Örebro.

Från och med kl 8 imorgon tisdag, kommer E.ON att finnas på plats i kommunhuset i Hallsberg.

- Vi öppnar ett informationskontor dit vi välkomnar drabbade elnätskunder för information och råd när det gäller deras strömavbrott, säger Efwa Nilsson.

Adress till informationskontor:

Hallsbergs kommun, Västra Storgatan 14, Hallsberg

Öppettider: kl 8.00-17.00

Strömlösa kunder uppmanas att felanmäla till E.ON på nummer 020-88 00 22.

För mer information kontakta:
Efwa Nilsson, E.ONs regionchef i Örebro, 070-525 17 15, eller Torbjörn Larsson, Kommunikation E.ON Elnät, 070-637 32 77

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013. 2014 gjorde vi fortsatta investeringar som kopplar till vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.