E.ON öppnar sex stycken informationskontor

Under det senaste dygnet har E.ON arbetat intensivt för att åtgärda fel och skador på elnätet, vilket gjort att vi har kunnat ge strömmen tillbaka till över 70 000 kunder. Men vid femtiden på måndagseftermiddagen var 12 000 av E.ONs kunder fortfarande strömlösa och många kommer att behöva spendera sin andra strömlösa natt.

- Jag lider med alla drabbade. Men vi står inför ett omfattande röjnings- och lagningsarbete som tar tid eftersom vårt elnät har fått betydande skador av mycket stora mängder stormfällda träd. Därtill är det är väldigt blött i marken och inte sällan ligger träd över vägarna vilket försenar arbetet då våra montörer måste såga sig fram för att ens komma till våra ledningar, säger Jakob Holmström, presschef på E.ON.

Med anledning av att det utdragna reperationsarbetet öppnar E.ON nu sex informationskontor. Allt med mål och syfte att stötta de fortfarande strömlösa kunderna.

• Färjestaden, Räddningsverkets brandstation, kl. 16:00
  • Jämjö, Församlingshemmet, kl. 16:00
  • Tingsryd, Medborgarhuset, kl. 17:30
  • Broby, Församlingshemmet kl. 16:30
  • Svalöv, Kågeröds Bollklubb klubbhus, kl. 17:30

Kontoren håller öppet till klockan 20 ikväll, måndag, och öppnar imorgon igen klockan 07:00. På informationskontoren erbjuder vår personal den senaste informationen om det lokala störningsläget. Imorgon kommer vi dessutom kunna bistå med filtar, ficklampor och stearinljus etc. som vi hoppas kan underlätta för kunder som fortfarande har strömavbrott.

Fler informationskontor kan komma att bli aktuella. Mer information kommer i så fall om och när detta blir klart.

För ytterligare information, kontakta E.ONs pressjour, telefon 040 – 25 55 40 eller besök http://www.eon.se/ och E.ONs avbrottskarta för strömavbrott.

Du kan även följa vårt arbete på E.ONs webbradio. Radion sänder i dag, måndag, mellan 13.00 och 20.00 och finns via länk på http://www.eon.se/

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Stora pengar att spara på rätt kunskap22.3.2018 10:00Pressmeddelande

Det svenska elnätet håller en hög standard. God elkvalitet och relativt få avbrott för den vanlige elanvändaren. Men för industrikunder med känslig utrustning, kan en genomlysning av företagets elsystem och proaktiva åtgärder, snabbt vara betald. En spänningsdipp är ett tapp i spänningen under en bråkdels sekund. Ofta är dessa dippar helt inom myndigheternas ramar för spänningskvalitet, men ändå kan de skapa bekymmer i produktionen.

Grönare fjärrvärme när E.ON ersätter fossil olja med förnybar bioolja i Norrköping15.3.2018 08:27Nyheter

Redan i dag är i stort sett all fjärrvärme som E.ON producerar och levererar i Norrköping återvunnen eller förnybar, men det finns en liten fossil andel kvar. Nu tar E.ON ett steg närmare sitt mål – att senast 2025 bara producera och leverera hundra procent återvunnen eller förnybar energi – och ersätter den fossila oljan i reservanläggningen Navestad med förnybar bioolja.