E.ON överklagar föreläggande om panna vid Åbyverket i Örebro

Arbetsmiljöverket har efter inspektion på Åbyverket i Örebro fattat beslut om att från den 5 april ge E.ON förbud för fortsatt drift av panna 5. Arbetsmiljöverket menar att det finns risker med tryckkärlets hållfasthet.

Hållfastigheten av panna 5 på Åbyverket har kontrollerats och godkänts av ett av Swedacs godkända ackrediterade kontrollorgan.

Både E.ONs och Arbetsmiljöverkets målsättning är att säkerställa att anläggningen är säker för drift, omgivning och att varken personal eller allmänhet ska komma till skada. E.ON ser fram emot en god dialog med Arbetsmiljöverket för att få en lösning till stånd.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.