E.ON tar nästa steg i digitaliseringen av kundkontakten – Inleder samarbete med Kivra

30.5.2016 07:30 | E.ON Sverige AB

Från och med nu kan alla E.ON:s kunder få sina fakturor digitalt via Kivra – appen och webbtjänsten som samlar din viktiga post på ett ställe. Introduktionen av digital fakturering via Kivra är ett led i E.ON:s kontinuerliga arbete med digitalisering och kvalitetssäkring av kundkontakten.

Kivra är en säker digital brevlåda kopplad till ditt personnummer. Dit går all din viktiga post digitalt från anslutna företag och myndigheter. Varje gång du får ny post, t ex en faktura, får du en e-postavisering genom Kivra varpå du kan logga in och läsa din post var du än befinner dig.

Ca 10% av befolkningen använder redan tjänsten och E.ON sluter sig nu till ledet av drygt 500 företag och myndigheter som nu ställer om och skickar posten digitalt.

– Digitalisering, hållbarhet och att göra saker på kundens villkor är tre centrala frågor för oss. Vi behöver vara i de forum där våra kunder befinner sig och använda oss av lösningar som underlättar i deras vardag. Kivra samlar alla dessa nyttor i en och samma tjänst. Våra kunder har olika behov och många av våra kunder har redan valt att ansluta sig till Kivra. Det är därför självklart för oss att ta steget in i den digitala världen i samarbete med Kivra, säger Kjetil Vetlejord, Head of Digital på E.ON Nordic.

Du som redan är Kivra-användare kommer automatiskt börja få all din E.ON-post digitalt. För de som ännu inte anslutit till Kivra kan man enkelt och kostnadsfritt registrera sig med Mobilt BankID på www.kivra.com.

– Vi är väldigt glada och stolta över att E.ON, som ett av Sveriges största energibolag med fokus på hållbara lösningar, väljer Kivra som en partner för sin kundkommunikation, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Gemensam partner och möjliggörare för partnerskapet mellan Kivra och E.ON är Postnord Strålfors.

För mer information, kontakta gärna:

Kjetil Vetlejord, Head of Digital på E.ON Nordic
E-post: kjetil.vetlejord@eon.se
Tel: +46 (0)72 - 221 98 20

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.