E.ON Wind Service har tecknat ytterligare ett full service avtal i Sverige

E.ON Wind Service växer på den Svenska marknaden inom vindkraftsservice. Företaget har tecknat ett femårigt drift och underhållsavtal för en Nordex vindpark med en installerad effekt på 10 MW. Vindparken ligger i närheten av Gnosjö och ägs av Gnosjö Energi AB. E.ON kommer ta över det fulla ansvaret för all drift och underhåll from den 1 januari 2018.

E.ON började erbjuda andra vindkraftsägare olika former av service 2015. Vi har sedan starten levererat både full service kontrakt över flera år som engångsarbeten som exempelvis bladinspektioner med rep och växellådsendoskopier. Utöver Sverige så erbjuder E.ON Wind Service olika former av service till både onshore och offshore i USA, England, Italien och Tyskland. Som ägare till flera tusen turbiner i dessa länder har E.ON utvecklat en unik kompetens inom allt från projektering, konstruktion till drift och underhåll av vindparker. Som en helt oberoende aktör kan E.ON erbjuda skräddarsydda lösningar som är helt anpassade efter kundernas behov.

För ytterligare information kontakta Lars Ohlsson, E.ON Wind, telefon 0705 898923, eller Tord Östlund, Gnosjö Energi, telefon 0730 78 28 06.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.