EQPE blir officiell klädleverantör till alpina VM Åre 2019

Alpina VM i Åre väljer EQPE som officiell klädleverantör. Det nystartade varumärket, som erbjuder skidkläder anpassade för skandinavisk miljö, släpper en unik VM-kollektion som kommer att bäras av samtliga 1 500 volontärer under mästerskapet.

– Från vår sida har det varit intressant och spännande att vara en del i processen att ta fram kläder till vår organisation, vi har höga krav på kvalitén då vi jobbar långa dagar i vintermiljö. Det känns bra att EQPE kommer leverera kläder som lever upp till våra förväntningar. Att få vara en del av lanseringen av ett nytt Skandinaviskt varumärke och kunna lansera en unik kollektion i samband med VM i Åre känns extra kul, säger Niklas Carlsson, vd för Åre 2019 AB.

Alpina VM i Åre äger rum den 4–17 februari 2019. Tävlingarna kommer att följas av över 700 miljoner tv-tittare runt om i världen, och hemmahoppen Frida Hansdotter och André Myhrer kan jaga nya guldmedaljer med stöd från hela 120 000 åskådare på plats i Åre. Under mästerskapet bär samtliga 1 500 volontärer kläder från EQPE.

Skidreseföretaget SkiStar, som står bakom märket, har skapat EQPE med ambitionen att erbjuda snygga kvalitetskläder till ett bra pris. Premiärkollektionen släpps nu och omfattar skidställ, mellanlager/hybrid jacka, underställ, goggles, strumpor, buff och mössor för både barn, junior och vuxna.

– På SkiStar brinner vi för skidåkning och friluftsliv i fjällmiljö, och rätt kläder är en förutsättning för en bra upplevelse. Att EQPE blir officiell klädleverantör till alpina VM är en kvalitetsstämpel vi är stolta över, säger Mathias Lindström, marknads- och försäljningsdirektör på SkiStar.

EQPE kommer att säljas i SkiStar shops konceptbutiker i Åre, Sälen, Vemdalen och Hemsedal, samt exklusivt på Skistarshop.com samt eqpe.ski med frakt till Sverige, Norge och Danmark.

För mer information, kontakta gärna:

Niklas Carlsson, vd för Åre 2019 AB, 072–731 20 19, niklas.carlsson@are2019.com

Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör SkiStar, 076-125 62 92, ml@skistar.com

Läs mer på www.eqpe.ski.

EQPE´s VM kollektion

-        Skidställ

-        Mellanlager/Hybridjacka

-        Mössa

-        Handskar

-        Skjorta

Alpina VM i siffror:

• Två veckors tävlande ska avverkas mellan den 4 och 17 februari 2019.
  • 11 världsmästare ska koras i grenarna störtlopp, super-G, storslalom, slalom, alpin kombination och lagtävling.
  • 70 nationer deltar.