Erbjudande om fri flygresa skrämmer resenärer

Via svenska inrikesflygbolaget BRA ger den norska banken BRAbank en tur-och-retur-flygresa, där resenären endast betalar skatter och avgifter, till alla som får sin ansökan om ett BRA Mastercard beviljad. Nu ser det ut som om erbjudandet skrämmer de nyfikna.

Introduktionserbjudandet har funnits sedan november och har marknadsförts brett i Sverige. Enligt Morten Grusd som är CEO för BRAbank tror många att erbjudandet är för bra för att vara sant.

- Den återkoppling vi fått från kunder och nyfikna konsumenter är att det låter nästan för bra för att vara sant, säger Morten Grusd, CEO för BRAbank.

- Att vara misstänksam mot erbjudanden som låter alldeles för bra är samtidigt väldigt klokt, men denna gång är det ju faktiskt helt sant, fortsätter han.

- BRA är det enda flygbolaget där alla resenärer dessutom kan välja biobränsle vid flygbokningen och det är vi glada och stolta över, avslutar Morten Grusd, CEO för BRAbank.

Mer om BRA Mastercard med den fria flygresan som introduktionserbjudande finns via www.flygbra.se.

För pressinformation

Morten Grusd, CEO för BRAbank
morten.grusd@brabank.no

tel +4799 31 12 10

Om BRAbank

BRAbank är en digital bank som är utvecklad för våra partners och deras kunder. Vi har ett nära samarbete med våra partners där vi utvecklar lösningar för betalning, finansiering och sparande. Genom att aktivt använda de möjligheter som modern teknologi ger uppfyller vi de höga förväntningar som privatkunder och aktörer från näringslivet har på en privat bank. BRAbank är en norsk bank med nordiska ambitioner. BRAbank har kontor på Sköyen i Oslo och ledningen har etablerat banken baserat på personliga erfarenheter från liknande verksamheter i Norge och Sverige. Den största ägaren i BRAbank är Braganza AB som ägs av Per G. Braathen och hans närmaste familj. Braganza äger bl.a. det svenska flygbolaget BRA, resebyråkedjan Ticket, resebolaget Escape samt Kristiansand Dyrepark. www.brabank.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

BRA prisas för sitt hållbarhetsarbete - BRA tar hem Grand Travel Awards Hållbarhetspris15.2.2019 09:46:20Pressmeddelande

Juryns nominering lyder: "BRA har under 2018 tagit ledartröjan i debatten för bioflygbränsle och har som första flygbolag gått med i regeringsinitiativet Fossilfritt Sverige, med målet att bli fossilfritt år 2030. Dessutom har BRA gjort det enkelt för både privat- och företagskunder att betala för att flyga fossilfritt, vilket ökar betalningsviljan bland kunderna att flyga klimatsmart."

Vols directs entre Lyon et Göteborg en Suède - Une nouvelle ligne et bio- carburants !6.2.2019 14:43:45Pressmeddelande

A partir du 4 mars 2019 et deux fois par semaine, la nouvelle ligne de la compagnie BRA démarrera avec deux vols hebdomadaires entre Lyon et Göteborg, un vol aller -retour les lundis et les jeudis. Très concernée par l'impact de la pollution aérienne sur l'environnement, BRA est la première compagnie à proposer à ses usagers une « option bio-carburant ». Lors de l'achat du billet sur le site web de BRA, il est possible, moyennant un surcoût de 30€, de contribuer à remplacer environ 40-50 % du carburant d'origine fossile par un biocarburant.