Erbjudande om fri flygresa skrämmer resenärer

Via svenska inrikesflygbolaget BRA ger den norska banken BRAbank en tur-och-retur-flygresa, där resenären endast betalar skatter och avgifter, till alla som får sin ansökan om ett BRA Mastercard beviljad. Nu ser det ut som om erbjudandet skrämmer de nyfikna.

Introduktionserbjudandet har funnits sedan november och har marknadsförts brett i Sverige. Enligt Morten Grusd som är CEO för BRAbank tror många att erbjudandet är för bra för att vara sant.

- Den återkoppling vi fått från kunder och nyfikna konsumenter är att det låter nästan för bra för att vara sant, säger Morten Grusd, CEO för BRAbank.

- Att vara misstänksam mot erbjudanden som låter alldeles för bra är samtidigt väldigt klokt, men denna gång är det ju faktiskt helt sant, fortsätter han.

- BRA är det enda flygbolaget där alla resenärer dessutom kan välja biobränsle vid flygbokningen och det är vi glada och stolta över, avslutar Morten Grusd, CEO för BRAbank.

Mer om BRA Mastercard med den fria flygresan som introduktionserbjudande finns via www.flygbra.se.

För pressinformation

Morten Grusd, CEO för BRAbank
morten.grusd@brabank.no

tel +4799 31 12 10

Om BRAbank

BRAbank är en digital bank som är utvecklad för våra partners och deras kunder. Vi har ett nära samarbete med våra partners där vi utvecklar lösningar för betalning, finansiering och sparande. Genom att aktivt använda de möjligheter som modern teknologi ger uppfyller vi de höga förväntningar som privatkunder och aktörer från näringslivet har på en privat bank. BRAbank är en norsk bank med nordiska ambitioner. BRAbank har kontor på Sköyen i Oslo och ledningen har etablerat banken baserat på personliga erfarenheter från liknande verksamheter i Norge och Sverige. Den största ägaren i BRAbank är Braganza AB som ägs av Per G. Braathen och hans närmaste familj. Braganza äger bl.a. det svenska flygbolaget BRA, resebyråkedjan Ticket, resebolaget Escape samt Kristiansand Dyrepark. www.brabank.se

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.

Nytt direktflyg från Växjö till Sälen Trysils fyra skidorter med klimatkompenserat flyg i vinter22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Växjö och Sveriges nyaste flygplats, Scandinavian Mountains Airport. Med nya flyget nås fyra skidorter i Sälen Trysil, Skandinaviens största skidområde, på cirka två timmar. Flygplatsen öppnar i december 2019 och BRA är första flygbolaget med flygningar till Sälen Trysil – alla helt klimatkompenserade.